Gabi Dănăilă ne-a mărturisit despre atuurile afacerii lui: ”În contextul digitalizării tuturor domeniilor, am identificat o oportunitate în ceea ce privește reclamele mobile. Mai mult decât atât, ținând cont că Bucureștiul este fruntaș în UE la aglomerația din traficul rutier si din păcate, petrecem aproximativ 32 de ore pe an în mașina, de ce sa nu folosim acest timp pentru a ne informa despre un nou produs care tocmai s-a lansat în supermarketuri sau despre un nou abonament de telefonie.

Cu alte cuvinte, ideea afacerii a fost identificarea unei nevoi a viitorilor clienți. În același timp,  de 2-3 ani, în mediul online se pune un accent tot mai mare pe privacy. Noua legislație europeana GDPR împreuna cu ultimele update-uri ale sistemelor de operare (de exemplu IOS) pun în dificultate targetarea si geolocalizarea în mediul online a campaniilor PPC.

În viitorul apropiat este posibil să vedem rezultate mult mai slabe ale campaniilor online, datorită acestor tool-uri de protecție a utilizatorului.”

Avantajele acestei tehnologii în advertising

Percepția e atrasă mult mai ușor de către obiectele în mișcare și pentru că în fiecare zi petrecem foarte mult timp în trafic, miza unei afaceri de publicitate mobilă devine foarte ofertantă. Astfel se face că rezultatele acestui tip de promovare sunt mult mai eficace decât celelalte tipuri de publicitate, detronându-le chiar și pe cele de la TV.

Într-un studiu al instituției americane Product Acceptance and Research unde specialiștii compară reclamele statice cu cele mobile, avantajul acestora din urmă se ridică la neașteptata valoare de 107% în ceea ce privește profitul.

Mediavan.ro oferă în acest sens două variante ale serviciilor lor. Un van publicitar poate fi amplasat strategic pentru acapararea atenției unui anumit public, al unei adunări din preajma vreunui eveniment sau bineînțeles, poate avea un traseu bine determinat pe care clientul îl poate prestabili împreună cu echipa de publicitate.

Printre multele avantaje pe care le aduce publicitatea mobila, Mediavan oferă și servicii de 24h iar un alt plus pe care îl aduce această tehnologie este că publicul țintă poate fi mult mai ușor de reperat. Totul stă la îndemâna creatorilor de conținut specializat pe acest tip de advertising.

Cum au adaptat românii ideea

Despre cum se dezvoltă un astfel de proiect, care sunt demersurile în începerea unei afaceri cu publicitate mobilă și cum se poate extinde o afacere de acest gen, am aflat de la Gabi Dănăilă că  neavând un model în țară a trebuit să se inspire din metodele celor din vestul Europei, mai ales când vine vorba de panourile digitale, cele mai bune aparaturi se găsesc tot acolo.

Un astfel de ecran poate funcționa chiar și 16 ore pe zi iar costurile și consumul de energie sunt destul de mari însă în timp, rezultă a fi o investiție care să merite sacrificiul.

Materialele video pe care clienții lor le afișează în mediul online se potrivesc ca format și pe aceste ecrane adaptate 16/9 sau 1/1 cu o rezoluție full HD 1920×1080 respectiv 1080×1080. Prețurile ecranelor variază în funcție de mărime și bineînțeles de calitatea imaginii oferite de la 5000 la 30.000 de dolari.

Mărirea flotei de van-uri echipate special pentru publicitatea digitală este unul din planurile de viitor al companiei. Ei lucrează ”de o bună perioadă de timp la un nou concept pentru Mediavan, dedicat în special evenimentelor outdoor, în cadrul cărora vom putea fi prezenți cu un ecran ultra wide, de aproape 20 m2, autonom și fără necesitatea suportului tehnic clasic.