"Procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au finalizat cercetările în dosarul privind evenimentul rutier petrecut la data de 22 mai 2016, dispunând clasarea cauzei cu privire la infracţiunea de ucidere din culpă, întrucât decesul conducătorului auto Condrea Dan Alexandru nu a fost consecinţa vreunei fapte prevăzute de legea penală", a declarat procurorul Cornelia Şandru.
Procurorii au stabilit că, din probele administrate în cursul urmăririi penale, a rezultat că, la data de 22 mai, ora 18,47, urmare a apelului telefonic primit la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, organele de poliţie, ambulanţa şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă au fost sesizate cu privire la faptul că pe drumul ce leagă localităţile Buftea şi Tamaşi din judeţul Ilfov a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane.
Cu prilejul efectuării cercetării la faţa locului, s-a constatat că accidentul rutier a avut loc pe DJ 101, la Km 2+500, pe drum în aliniament.
Autoturismul marca Opel Astra a fost găsit răsturnat pe partea dreaptă, în afara părţii carosabile, pe sensul de mers dinspre satul Tamaşi către oraşul Buftea, la o distanţă de circa 7 metri de partea carosabilă.
"La faţa locului s-a constatat prezenţa urmelor de rulare, cu o traiectorie oblică spre dreapta, în lungime de 53,2 m, poziţionate pe acostament şi spaţiul verde, pe sensul de mers Tamaşi – Buftea. Totodată, s-a constatat lipsa urmelor de frânare ori de evitare a obstacolului (copac). Lângă autoturism a fost găsită decedată o persoană de sex masculin. Personalul medical sosit cu două ambulanţe la faţa locului a constatat decesul victimei accidentului rutier, a cărui identitate a fost stabilită ulterior ca fiind Condrea Dan-Alexandru, inclusiv prin raportul de expertiză întocmit de Institutul Naţional de Criminalistică", a mai spus Cornelia Adriana Şandru.
Raportul de autopsie medico-legală întocmit în cauză de Serviciul de Medicină Legală Ilfov a concluzionat că moartea lui Dan Condrea 'a fost violentă, fiind cauzată de leziuni traumatice care s-au putut produce prin loviri de corpuri şi planuri dure, cât şi prin strivire de componentele unui autovehicul, urmare a unui impact cu un obstacol – politraumatism rutier şi sunt în legătură de cauzalitate directă necondiţionată cu decesul'.
La autopsie nu s-au constatat leziuni fără caracter vital sau leziuni care pot avea alt mecanism de producere decât cel anterior menţionat.
Potrivit celor constatate la faţa locului, evenimentul rutier s-a produs în condiţii de vizibilitate bună, carosabilul fiind uscat, fără denivelări sau obstacole pe direcţia de deplasare.
"Totodată, la locul faptei a fost identificată urma de rulare a autoturismului până la locul impactului fără a se constata prezenţa urmelor de frânare ori a altor urme de evitare a obstacolului. Urmele de rulare evidenţiate indică faptul că autoturismul şi-a schimbat la un moment dat direcţia de deplasare rectilinie, îndreptându-se spre marginea carosabilului, unde se aflau copaci. În zona în care a avut loc evenimentul rutier, la momentul respectiv, nu se aflau alte autovehicule în deplasare sau staţionare", este o altă concluzie a Parchetului General.
În final, anchetatorii au stabilit că Dan Condrea s-a sinucis.
"Date fiind concluziile raportului de expertiză criminalistică şi ale raportului de expertiză tehnică, coroborate cu celelalte probe administrate în cauză, rezultă că autoturismul, fără a avea defecţiuni la sistemul de frânare ori direcţie, având o viteză de peste 100 km/ h şi fără a i se acţiona sistemul de frânare, a intrat în coliziune cu obstacolul ca urmare a acţiunii conducătorului auto, care a schimbat direcţia de deplasare rectilinie înspre marginea carosabilului, deşi o atare manevră era evident că determină o stare de pericol grav şi iminent, decesul reprezentând consecinţa unui act suicidal", a precizat procurorul Cornelia Adriana Şandru. AGERPRES