Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a confirmat definitiv încălcarea Legii Concurenţei de către companiile United Media Services şi Mediacom România prin participarea la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect eliminarea agenţiilor media concurente de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media.
De asemenea, instanţa a menţinut amenzile aplicate companiilor, în valoare de 111.211 euro pentru United Media Services şi 296.280 euro pentru Mediacom România. Consiliul Concurenţei a sancţionat, în 2014,11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 3,2 milioane euro pentru coordonarea comportamentului în scopul eliminării concurenţilor de pe piaţă.
Cele 11 companii sunt: Brand Programming Network SA,-GroupM Media Operations SRL, Initiative Media SA,-B.V McCann –Erickson SRL,SC Mediacom Romania SRL, -SC Mediaedgecia Romania SRL, -SC Mindshare Media SRL, Opti Media SRL, -SC Starcom Mediainvest Group,-United Media Services SRL,-Zenith Media Communications SRL.
Toate companiile au contestat în instanţă sancţiunea aplicată de Autoritatea de Concurenţă, până în prezent, trei cazuri fiind soluţionate definitiv: United Media Services, Mediacom România şi GroupM Media Operations – care nu a înaintat recurs după ce Curtea de Apel Bucureşti a menţinut decizia Consiliului Concurenţei,