Cele două companii investesc peste 1 miliard de euro în total pentru a dezvolta și a interconecta mai îndeaproape serviciile proprii de car-sharing, ride-hailing, stații de încărcare pentru vehicule electrice și transport multimodal. Cooperarea celor două companii presupune cinci verticale: Reach Now pentru servicii multimodale, Charge Now pentru stații de încărcare electrică, Free Now pentru taxi ride-hailing, Park Now pentru parcare și Share Now pentru car-sharing.

„Serviciile noastre de mobilitate reunesc de o bază consistentă de utilizatori, iar acum facem următorul pas strategic. Reunim puterea și expertiza a 14 branduri de succes și investim peste 1 miliard de euro pentru înființarea unui nou jucător pe piața de mobilitate urbană, aflată într-o un ritm de creștere accelerat. Prin crearea unei rețele inteligente de parteneriate, vom avea posibilitatea de a defini mobilitatea urbana, în prezent și în viitor, și de a potența la maximum beneficiile oferite de oportunitățile deschise de digitalizare, shared-services și nevoia crescută de mobilitate a clienților noștri. De asemenea, suntem deschiși spre viitoare colaborări cu alți furnizori, inclusiv startup-uri și jucători cu experiență”, a declarat Dieter Zetsche, director al Consiliului de conducere al Daimler AG și Director Mercedes-Benz Cars.

Companiile spun că jucătorul global va schimba regulile jocului.

„Cei 60 de milioane de utilizatori pe care îi avem în prezent vor beneficia de un ecosistem sustenabil, perfect integrat, de servicii de car-sharing, ride-hailing, parcare, stații de încărcare și servicii de transport multimodal. Avem o viziune clară: aceste cinci servicii vor fuziona și mai mult pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate, ce va include o flotă de mașini electrice și autonome care se încarcă și parchează autonom, interconectându-se cu alte modalități de transport. Acest portofoliu de servicii va fi un punct cheie în strategia noastră ca furnizor de mobilitate. Cooperarea este modalitatea perfectă pentru noi de a ne maximiza șansele de reușită într-o piață aflată în plină dezvoltare, în timp ce vom împărți investițiile”, a spus Harald Krüger, director al consiliului de conducere BMW AG.

În România, Daimler AG este prezent încă din anul 2017 pe segmentul de mobilitate urbană, atunci când Intelligent Apps, parte a companiei Daimler Mobility Services, a achiziționat în proporție de 100% start-up-ul românesc Clever.

 

“Suntem foarte entuziasmați de acest parteneriat între grupurile Daimler AG și BMW în domeniul serviciilor de mobilitate. Vorbim deja la nivel global despre o nouă viziune care integrează serviciile de transport public cu cele de taxi sau car-sharing, așa cum evidențiază și parteneriatul de astăzi. Suntem mândri că o inovație 100% românească, așa cum este Clever, este astăzi susținută de expertiza și viziunea acestor doi mari jucători globali, ceea ce ne oferă perspective excelente pentru dezvoltare și creștere pe piața din România. Clever a devenit în mai puțin de 5 ani, prin inovație și investiții susținute, lider pe piața locală pe segmentul aplicațiilor mobile de taxi, având în prezent peste 1 milion de utilizatori și 30.000 de șoferi prezenți în aplicație”, a declarat Andrei Frunză, general manager Clever.

Serviciile de mobilitate ale celor două companii se bazează pe o experiență vastă și pe o bază solidă de utilizatori, cu un total cumulat de peste 60 de milioane de clienți activi, în prezent.

„Ne îndreptăm în mod clar către creștere și, împreună, vom continua să investim consistent în serviciile noastre comune de mobilitate. Așa cum ne dorim să adăugăm noi opțiuni de transport, vrem să ajungem la cât mai mulți oameni din orașele din întreaga lume, îmbunătățind astfel calitatea vieții urbane”, a explicat Krüger.
Noul portofoliu de mobilitate va fi ușor de accesat, intuitiv de utilizat și adaptat nevoilor clienților. Ecosistemul său integrat și sustenabil va face mobilitatea mai convenabilă – deoarece orașele sunt locul unde se va decide viitorul mobilității. Acest lucru este confirmat de alegerea Berlinului ca bază pentru sediul organizației. Un centru de creativitate și inovație, capitala germană este o locație atractivă pentru angajați, dar și pentru viitoarele talente.

În următorii câțiva ani vom asista crearea a 1.000 de noi locuri de muncă în întreaga lume – inclusiv în Berlin și Germania. După o fază inițială de investiții și creștere, noul grup de parteneriate va oferi o perspectivă atractivă de profitabilitate, care va fi decisivă pentru succesul său.

„Noul nostru portofoliu de servicii de mobilitate urbană individuală on demand reprezintă o extindere firească a afacerii pe lanțul valoric. În cele din urmă, dorim să le oferim clienților noștri cât mai multe opțiuni pentru a ajunge din punctul A în punctul B. Pe scurt, este vorba despre a conduce, a călători sau a alege o mașină”, a spus Zetsche.

 

Rețeaua de producția a BMW Group cuprinde 30 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări; compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări. În 2018, BMW Group a vândut, la nivel mondial, peste 2.490.000 de automobile şi peste 165.000 de motociclete. În anul fiscal 2017, profitul brut a fost de 10,655 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 98,678 miliarde de euro. La 31 decembrie 2017, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 129.932 de angajaţi.

Grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producători de autoturisme premium și cel mai mare producător global de camioane de peste 6 tone. Compania este listată la bursele din Frankfurt și Stuttgart (simbolul de listare pe bursă fiind DAI). În 2018, Grupul a vândut 3,4 milioane de vehicule și a angajat aproximativ 298,700 de persoane. Veniturile Grupului au sumarizat 167,4 miliarde de euro. Și profitul operational (EBIT- Earnings before Interests and Taxes) s-a ridicat la 11,1 miliarde de euro.

Aplicația Clever Taxi a fost fondată în 2010 și este prima aplicație de e-hailling din România care permite atât plata cash a cursei, cât și plata direct din aplicație, prin card bancar. Are 1 milion de utilizatori și peste 30.000 de șoferi înregistrați, peste 60 de angajați și este prezentă în peste 20 de orașe din România. În luna iunie 2017, business-ul Clever Taxi a fost achizitionat  de grupul Intelligent Apps, înființat în 2009, parte a companiei Daimler Mobility Services. Din același grup fac parte aplicațiile Mytaxi (disponibilă în 9 țări din Europa) și Beat (activă în Grecia, Peru, Chile și Columbia). Intelligent Apps are 16 milioane de utilizatori în 14 țări și 100 de orașe, fiind cea mai mare aplicație de mobilitate urbană din Europa.