Astfel, raportul Data & Advanced Analytics: High Stakes, High Rewards arată că organizaţiile care dispun de o strategie de analiză de date bine stabilită, aflată în centrul strategiei de business, consideră că abilitatea companiei lor de a interpreta şi de a extrage informaţii din date reprezintă un avantaj competitiv pentru companie.
"66% dintre aceste organizaţii au obţinut o creştere a veniturilor de 15% sau mai mare, în timp ce 63% au raportat o creştere a marjelor operaţionale de 15% sau mai mult în 2016. În plus, 60% din aceste companii au declarat că şi-au îmbunătăţit şi profilul de risc. Având în vedere randamente de asemenea calibru, o strategie de prelucrare şi analiză inteligentă a datelor se dovedeşte atât eficientă, cât şi necesară pentru organizaţiile globale", menţionează sursa citată.
În următorii doi ani, peste jumătate din decidenţii din companiile globale care au participat la studiu intenţionează să investească cel puţin 10 milioane dolari în instrumente avansate de analiză date.
"Organizaţiile tradiţionale axate pe procese sunt acum puternic afectate de noua eră digitală a afacerilor, în care datele au devenit un activ strategic. Companiile au trecut de la proiecte-pilot experimentate în diverse unităţi de business sau ţări, la folosirea datelor şi a instrumentelor avansate de analiză la nivelul întregii companii, de-a lungul lanţului valoric, pentru a reorganiza procesele de business astfel încât să răspundă cât mai agil cerinţelor clienţilor. În acelaşi timp, pentru a identifica oportunităţi şi a veni în întâmpinarea unor nevoi viitoare care să le asigure avantajul competitiv", a declarat Carmen Adamescu, partener, IT Advisory Services, EY România.
Studiul a fost derulat în rândul a 1.500 de directori generali din companii cu venituri anuale de cel puţin 500 milioane dolari.
Conform sursei citate, pe baza scorurilor de evaluare a maturităţii, China îşi menţine primul loc în ierarhie, în vreme ce Statele Unite ocupă locul al doilea, urcând trei locuri faţă de evaluarea anterioară. Marea Britanie se menţine pe poziţia a treia.
"În ceea ce priveşte clasamentul pe industrii, telecomunicaţiile ocupă primul loc, în timp ce produsele de larg consum şi retail-ul au coborât pe locul zece, după ce au ocupat locul cinci în 2015. În acest an, tehnologia se clasează pe locul al doilea, urmată de producţie, locul al treilea. În zona tehnologiilor emergente, organizaţiile din fruntea ierarhiei folosesc modelarea predictivă (67%), inteligenţa artificială (53%) şi automatizarea robotizată a proceselor (43%). Într-un studiu similar derulat anul trecut de EY şi Forbes Insights, doar 16% dintre respondenţi au implementat o strategie de tip analytics care să furnizeze informaţii relevante departamentelor de business precum cel de resurse umane, financiar şi supply chain, faţă de 23% din acest an", informează studiul.
41% dintre organizaţii încă duc lipsa unei colaborări eficiente între echipa IT, cea de analiză inteligentă şi procesare date şi cea responsabilă cu derularea afacerii. AGERPRES