”După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2,02 miliarde lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani”, a declarat CNAIR, în urmă cu 3 luni.
Pentru realizarea acestui obiectiv de infrastructură au depus oferte asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia) şi asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Planul de infrastructură va dura în jur de 10 ani, din care un an si jumătate este alocat proiectării, 3 ani pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim 5 ani, conform CNAIR. Lungimea totală este de 23,413 km.
În proiectul de investiţie este cuprinsă și proiectarea şi executia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin.
Proiectul este cuprins în Masterplanul de transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.