Două reforme fiscale cu impact major ale PNRR. Reprezintă majorări de taxe importante

Conform explicației oferite de Cristian Păun, trecerea de pe rovinietă pe taxare la kilometru parcurs și taxarea proprietății în funcție de valoarea ei de piață reprezintă majorări de taxe importante.

„Până acum am identificat în PNRR cel puțin două ”reforme” fiscale cu impact major:

1. Trecerea de pe ROVIGNETĂ (abonament anual) pe taxare la kilometru parcurs pe autostradă de mașinile de mare tonaj (până la 7,5 tone);
2. Taxarea proprietății în funcție de valoarea ei de piață.

Ambele măsuri sunt MAJORĂRI DE TAXE importante! Să luăm prima măsură deocamdată: taxarea mașinilor de mare tonaj ce transportă marfă și persoane nu pe un abonament anual ci pe kilometri parcurși. În funcție de trafic. Nu e întâmplător de ce schimbarea taxării se va face doar pentru mașinile de mare tonaj și nu și pentru persoanele fizice. E calculată cu precizie șmecheria”, a scris Cristian Păun pe Facebook.

O variantă păguboasă

De asemenea, profesorul universitar a punctat că „taxarea pe kilometru va fi mai mare valoric decât taxarea pe abonament pentru cei care folosesc des rețeaua rutieră”.

„Oricum a-i da-o, taxarea pe kilometru va fi mai mare valoric decât taxarea pe abonament pentru cei care folosesc des rețeaua rutieră. Varianta ”abonament anual” e păguboasă. Nu întâmplător, pe marile autostrăzi cu taxare tip barieră, cei care circulă des își fac abonamente anuale. Adică preferă ”ROVINIETA”. Deci ”des” înseamnă kilometri mulți, înseamnă în medie taxe mai mari.

Sigur, le vor plăti ”ticăloșii” de transportatori care vor încerca să le pună în spinarea ”ticăloșilor” de producători de bunuri transportate pe șosele. Care vor încerca și și ei să le pună în cârca ”fraierilor” de consumatori.

Desigur, Ministrul Drulă vorbea pe subiect că taxarea la kilometru va fi negociată și discutată cu transportatorii. Să fie ”corectă”! Încă nu a aflat că nu există taxare ”corectă”? Sau că, cea mai ”corectă” taxare e ”Zero Taxe”! Dar doar la salariul minim… La ”ticăloșii” de transportatori există, să înțeleg, o taxare ”corectă” sau ”optimă”? Alta decât ”Zero Taxe”. A găsit-o el și le-o va spune transportatorilor!

Dacă știam că PNRR înseamnă creșteri de taxe poate ar fi fost mai bine să vedem și noi propunerea înainte ca USR să o trimită în numele Guvernului la Bruxelles. Nu credeți? Căci noi plătim taxele astea și alții se angajează pe banii noștri, în numele nostru că o să le plătim și nu va fi problemă… Revin și cu taxele pe proprietate, o altă mizerie! Ah, și taxarea rămâne furt!”, a conchis acesta.