"Lucrările sigur se vor termina, iar aceste două stații le vom pune în funcțiune la finele acestui an, în luna decembrie. E adevărat că trebuie să facem eforturi substanțiale, dar ne-am obișnuit deja cu ritmul. Și constructorul s-a obișnuit cu ritmul acesta mai intens de lucru. Ne ajută și vremea… De asemenea, vrem să redăm traficul auto în zona Laminorului până la sfârșitul lunii viitoare. La sfârșitul lunii octombrie vom reda circulația și în zona stației Laminorul", a afirmat șeful Metrorex.
Potrivit acestuia, stadiul de execuție a lucrărilor la stația Laminorului este de 87%.
"Proiectul de investiții în derulare al Metrorex Magistrala 4 de metrou Gara de Nord — Străulești își propune extinderea rețelei actuale de metrou construită și pusă în funcțiune de la Gara de Nord până la Bazilescu — ultimele două stații, Jiului și Parc Bazilescu, au fost puse în funcțiune în anul 2011—, deci ne propunem extinderea acestei linii în funcțiune cu încă două stații noi de metrou — Laminorului și Străulești, un depou, un terminal și un park&ride pe o lungime de 2,1 kilometri", a spus Marin Aldea.
Proiectul este în valoare de circa 252 de milioane de euro, fără TVA, este finanțat din două surse și structurat pe două componente. Prima componentă cuprinde cele două stații, tunele și galerii de legătură și este finanțată din Programul Operațional Sectorial Transport și Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), deci din fonduri europene rambursabile. A doua componentă se referă doar la depou, la park&ride și intermodal și este finanțată din surse de la bugetul de stat.
"Contractul pe care Metrorex l-a încheiat cu firma care execută aceste lucrări — Astaldi și Asocierea — este în valoare de circa 890 de milioane de lei, din care până la această dată au fost deja realizați, cheltuiți, circa 690 — 700 de milioane de lei", a precizat Aldea.
În ceea ce privește depoul, parcarea și terminalul intermodal, directorul general al Metrorex a menționat ca acestea vor fi date în folosință în prima jumătate a anului viitor.
"Vrem ca cetățenii care locuiesc în zone limitrofe să lase mașinile în parcare și să utilizeze metroul, acest mijloc de transport pe care noi îl recomandăm cu mare căldură ca fiind unul dintre cele mai sigure mijloace de transport din București, rapide, eficiente, ecologice. Parcarea, depoul și terminalul intermodal vor fi date în folosință în semestrul I al anului viitor. Vreau să vă asigur că avem finanțare și pentru parcare", a subliniat acesta.
Metrorex organizează duminică, în intervalul orar 10:00 — 14:00, "Ziua Porților Deschise la stația de metrou Laminorului", evenimentul urmărind informarea tuturor celor interesați cu privire la stadiul lucrărilor proiectului major Magistrala 4 de metrou — Gara de Nord — Lac Străulești: Secțiunea Parc Bazilescu — Lac Străulești.
"Cred că deja locuitorii Bucureștiului, mai ales cei din partea de nord, s-au obișnuit cu aceste acțiuni. A fost o inițiativă a constructorului care ne invită acum a doua oară să vedem acest proiect, care încă nu s-a finalizat, să îl vedem în faza de lucrări. Și la Stația Laminorului vă amintesc că în 7 august am făcut un astfel de eveniment, și la stația Străulești. Noi vă invităm, vă așteptăm cu mare drag să veniți duminică în număr cât mai mare să vedeți această stație în construcție. Este în fază aproape de finalizare. Ne propunem — și ținta noastră rămâne în continuare — ca aceste două stații să le punem în funcțiune la sfârșitul lunii decembrie", a adăugat Aldea.
Stațiile Laminorului și Străulești sunt elemente componente ale Secțiunii Parc Bazilescu — Străulești, secțiune ce face parte din Magistrala 4 de metrou inclusă în investiția "Racorduri la Rețeaua de Metrou. Tronsonul I Sălăjan — Linia de Centură și Tronsonul II Gara de Nord — Basarab — Laromet', aprobată prin HG 598/08.06.2011.
Amplasată în cartierul bucureștean Străulești, stația Laminorului se află la intersecția străzii cu același nume și bulevardul Bucureștii Noi, într-o zonă cu un potențial ridicat de dezvoltare.
Stația este prevăzută cu patru accesuri dotate cu scări fixe și escalatoare. În vederea accesibilizării stației pentru persoanele cu dizabilități, la două dintre cele patru accesuri sunt prevăzute, la fiecare capăt al stației, lifturi interioare și exterioare cu închidere perimetrală din sticlă transparentă, duplex. De asemenea, întregul traseu pietonal este prevăzut cu benzi de orientare a persoanelor cu dizabilități de vedere.
Finisajele stației Laminorului, moderne și rezistente, au fost alese în funcție de cerințele privind securitatea la incendiu, corespunzând normativelor în vigoare. În spațiile publice ale stației, pardoselile au fost realizate din piatră naturală (granit), iar pereții au fost finisați cu tablă emailată vitrifiată, în culori pastelate (lila, verde, alb).
Prin finalizarea lucrărilor pentru punerea în funcțiune a Magistralei 4 de metrou se va facilita legătura între sectorul 1 Bucureștii Noi, zona Parc Bazilescu (Ps Zarea) — Străulești și centrul orașului. Capacitatea de transport este de aproximativ 50.000 călători pe oră și sens.
Agerpres