Aproape trei sferturi dintre consumatori (73%) consideră sigură dubla autentificare, realizată simultan printr-un sistem biometric şi un dispozitiv de plată, pentru a confirma identitatea titularului de cont. Dubla autentificare se referă la instrumentul de plată deținut de consumator, cum ar fi un card sau un dispozitiv mobil, la identitatea acestuia, verificată printr-o metodă biometrică, sau la informații confidențiale știute doar de consumator, cum ar fi codul PIN sau o parolă.
Peste două treimi dintre consumatori (68%) vor să folosească sistemele biometrice ca metodă de autentificare când plătesc în diverse situaţii, cum ar fi de acasă sau în marile magazine. Comercianţii online au cel mai mult de câştigat având în vedere că aproximativ o treime dintre clienţi (31%) renunţă la cumpărături din cauza procesului de securitate la efectuarea plăţii.
“Sistemele de identificare și autentificare biometrice au generat entuziasm în industria plăților deoarece oferă consumatorilor o experiență de plată mai bună și mai eficientă. Studiul nostru arată că, pe măsură ce consumatorii se obișnuiesc să folosească aceste sisteme pe dispozitivele lor mobile, metodele biometrice sunt privite tot mai mult ca o formă de autentificare de încredere.
Una dintre provocările legate de sistemele biometrice apare însă atunci când acestea sunt singura metodă de autentificare. Rezultatul generat ar putea fi unul fals pozitiv sau fals negativ deoarece, spre deosebire de PIN, care este introdus corect sau incorect, identificarea biometrică are la bază un sistem de evaluare binar, ci probabilitatea ca elementele de identificare să se potrivească perfect. Sistemele biometrice merg cel mai bine atunci când sunt folosite împreună cu alți factori, precum dispozitive, tehnologii bazate pe geolocație sau care includ o metodă suplimentară de autentificare. De aceea, considerăm că este important să avem o abordare integrată, care să ia în considerare o varietate largă de tehnologii capabile să ofere o experiență de plată îmbunătățită, de la integrarea cardului în acest proces la realizarea achiziției şi terminând cu verificarea extrasului de cont”, a declarat Jonathan Vaux, director executiv pentru parteneriate în domeniul inovației.
În privința avantajelor autentificării biometrice – procesul de validare a identităţii unei persoane prin evaluarea unei trăsături individuale, precum amprentele sau structura irisului – jumătate dintre europeni (51%) consideră că autentificarea biometrică poate crea o experienţă de plată mai rapidă şi comodă decât metodele tradiţionale. În acelaşi timp, o treime dintre consumatori (33%) apreciază că datele lor sunt în siguranţă datorită autentificării biometrice chiar dacă dispozitivul de pe care se face plata este pierdut sau furat.
“Pe măsură ce înaintăm în viitor, consumatorii vor avea la dispoziţie tot mai multe opţiuni pentru a plăti. La fel cum comportamentul de plată se schimbă în funcţie de locul în care te afli şi dispozitivul de pe care faci plata, metodele de autentificare vor trebui adaptate de la caz la caz. Chiar dacă metodele biometrice de autentificare oferă oportunităţi importante pentru a crea un echilibru între confort şi securitate, acestea nu sunt singura opţiune. În viitor, vom asista la un mix de soluţii adecvate situaţiei în care se face plata. Adaptând în prezent sistemele noastre pentru a permite acceptarea acestor tehnologii ca forme valide de autentificare, putem contribui la menţinerea cadrului propice pentru a plăti sigur, comod şi discret”, a adăugat Vaux.
Preferință pentru recunoașterea amprentelor
Studiul, realizat în rândul a 14.000 de consumatori, arată că discreția și gradul de familiarizare cu metodele de identificare biometrică sunt factori importanți pentru adoptarea acestor noi tehnologii. Recunoașterea amprentei este considerată cea mai potrivită metodă de identificare biometrică pentru plățile mobile întrucât este sigură și ușor de utilizat. În ceea ce privește percepția asupra gradului de securitate oferit de tehnologiile biometrice, recunoașterea amprentei este văzută de 81% dintre consumatori ca fiind cea mai sigură metodă, urmată de scanarea irisului (76% dintre respondenți).
Prin urmare, peste jumătate dintre respondenți (53%) și-au exprimat preferința pentru recunoașterea amprentelor ca metodă de identificare biometrică folosită la efectuarea plăților.
În Europa, puţini consumatori au spus că ar prefera sistemele de recunoaştere facială sau vocală pentru realizarea plăţilor într-un magazin fizic sau în mediul online (12%, respectiv 15%).
Echilibrul între securitate și comerț optimizat este esențial
În condiţiile în care peste două treimi dintre consumatori (67%) consideră importantă securitatea datelor pentru protejarea identităţii unei persoane, noile forme de autentificare trebuie să atingă un echilibru între rapiditate şi securitate.
Studiul a arătat că autentificarea biometrică este considerată de către consumatori aproape la fel de importantă pentru tranzacţiile fizice, cât şi pentru cele online:
• 48% vor să folosească autentificarea biometrică pentru plăți în rețeaua de transport în comun
• 47% vor să utilizeze autentificarea biometrică pentru plăți în baruri sau restaurante
• 46% vor să utilizeze autentificarea biometrică pentru a plăti bunuri şi servicii în marile magazine, precum cele alimentare, cafenele şi restaurante fast-food.
• 40% vor să utilizeze autentificarea biometrică pentru plăţi online
• 39% pentru descărcarea de conţinut online