Două treimi dintre consumatorii pieţelor digitale cheie vor deţine un telefon inteligent până în 2018, utilizarea acestuia crescând de la 41,6% în 2013 la 49,5% în 2014, urmând să ajungă la 55,7% în acest an, conform celei de a IV-a ediţii a raportului anual New Media Forecasts, dat miercuri publicităţii.
Smartphone-ul este adoptat cu cea mai mare pondere în zonele Asia Pacific şi Europa de Vest.
Conform raportului realizat de Zenith România, se estimează că aceste regiuni îşi vor menţine avantajul şi în următorii ani. Dintre cele 47 de pieţe studiate, Singapore are cel mai înalt nivel de penetrare a telefoanelor inteligente, 89% la sfârşitul anului 2014, iar estimările arată că până în 2018 acesta va face un salt de până la 97%. Spania şi Irlanda urmează îndeaproape, cu 86,7%, respectiv 83% penetrare în 2014. Celelalte zece pieţe de top se găsesc tot în Asia Pacific şi Europa de Vest – Coreea de Sud, Norvegia, Japonia, Austria, Suedia, Olanda şi Hong Kong. Se preconizează că Elveţia, Australia şi Danemarca vor intra în Top 10 până în 2018, în detrimentul Japoniei, Suediei şi Olandei.
Popularitatea tabletelor este şi ea în creştere, iar utilizarea lor a crescut de la 5,3% în 2012 la 14,8% în 2014. Estimările sunt de 19,8% în 2018. Hong Kong se află în fruntea clasamentului pieţelor cu cea mai mare penetrare a tabletelor, cu 77% în 2015 şi cu aşteptări de creştere la 91% în 2018. Singapore se clasează pe locul 2 în cazul tabletelor, cu 64% grad de penetrare în 2014 şi o estimare de 82% în 2018.
Creşterea numărului de utilizatori de internet la nivel global încetineşte, iar raportul estimează 1,9 miliarde de utilizatori de internet la sfârşitul anului 2015, cu 3,9% mai mult decât la sfârşitul anului trecut. Rata anuala de creştere a scăzut, în grupul de ţări studiate, de la 7,9% în 2011, când erau 1,5 miliarde de utilizatori de internet din aceste pieţe.
Coreea de Sud se află în topul pieţelor din punct de vedere utilizatori de internetului, acolo unde accesul este universal încă din 2011. Este urmată de pieţele din nordul Europei, precum Danemarca (98% în 2014) şi Olanda(96,7%).
Conform raportului, în 2018, în topul pieţelor va rămâne Coreea de Sud, în timp ce Argentina şi Estonia vor pătrunde în Top 10 şi vor declasa Singapore şi Irlanda.
Cele 47 de ţări acoperite de raportul New Media Forecasts sunt Argentina, Armenia, Australia, Austria, Belarus, Brazilia, Canada, Chile, China, Columbia, Cehia, Danemarca, Ecuador, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Hong Kong, Ungaria, Irlanda, Italia, Israel, Japonia, Kazakhstan, Letonia, Malaezia, Moldova, Olanda, Noua Zeelanda, Norvegia, Pakistan, Portugalia, Rusia, Singapore, Slovenia, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Elveţia, Taiwan, Turcia, Ucraina, Marea Britanie, SUA şi Venezuela.
AGERPRES