Fondatorul reţelei are oferte de preluare din partea unui fond spaniol şi a unuia din SUA. Unul dintre cele mai frecventate restaurante de către oamenii de afaceri bucureşteni, Casa di David, a intrat, pentru zece ani, în portofoliul reţelei City Grill, deţinute de Dragoş Petrescu. Un pas important din cadrul unei strategii care vizează extinderea agresivă a lanţului, inclusiv prin atragerea unui fond de investiţii.

După despărţirea de Cătălin Mahu, împreună cu care a fondat lanţul „La mama“, Dragoş Petrescu s-a concentrat pe dezvoltarea unui nou concept de restaurante în segmentul „medium“. În mai 2004, a deschis în Bucureşti primul restaurant „City Grill“, iar în prezent sub această denumire funcţionează şase restaurante. În portofoliul companiei se mai află restaurantul Caru’ cu Bere şi două cafenele. În primăvara acestui an, Petrescu anunţa că are în plan investiţii de şase milioane de euro, destinate cumpărării a trei clădiri în vederea transformării în restaurante. Prima mişcare în această direcţie a avut loc zilele trecute, când a anunţat lansarea unui nou brand de restaurant, „Buongiorno“, cu specific mediteranean. Acesta va funcţiona în spaţiul unuia dintre cele două restaurante Casa di David (cel din bulevardul Lascăr Catargiu), închiriat pe o perioadă de zece ani (cu posibilitatea de prelungire a contractului după 2017) de la proprietarii Moni Meiţă şi Cătălin Mailat.
„Este politica Citty Grill de a opta pentru închirierea de spaţii pe zece ani. Casa di David nu a fost disponibilă pentru vânzare, astfel că acest lucru nici nu a intrat în discuţie“, declară Dragoş Petrescu pentru Capital.

Restaurantul, cu o capacitate totală de 350 de locuri, nu va fi redecorat (proprietarii au investit deja în modernizarea lui mai mult de un milion de euro în anul 2004), dar Petrescu afirmă că vor fi cheltuiţi 250.000 de euro pentru echipamente de bucătărie. Deschiderea „Buongiorno“ marchează primul pas în dezvoltarea unui nou lanţ de restaurante, afirmă Petrescu. A doua unitate sub acest brand se va deschide în 2008. Va fi însă vorba de preluarea unui competitor, şi nu de închirierea sau concesionarea unui spaţiu, aşa cum s-a procedat în cazul Casa di David sau în cel al restaurantului Caru’ cu Bere. În paralel, Petrescu negociază achiziţia unui imobil pentru care are pregătite fonduri de un milion de euro, din cele 3,5 milioane de euro alocate anul acesta investiţiilor imobiliare. Anul viitor, pariul pe imobiliare se va mări la cinci milioane de euro.

Promovare de 50.000 – 100.000 de euro

Ideea completării lanţului City Grill cu o unitate premium i-a venit lui Dragoş Petrescu după experienţa Heritage, un restaurant exclusivist la care deţine un pachet de 5% din acţiuni, fiind unul dintre cei 20 de acţionari. În plus, Petrescu este un mare fan al bucătăriei mediteraneene, iar cu sprijinul lui David Contant, consultant gastronomic pentru Heritage şi unul dintre primii 70 de bucătari ai Europei, a stabilit meniul restaurantului Buongiorno. „Am gândit un concept, dedicat clasei medii – superioare, însă nu exclusivist, de genul Heritage. Scopul meu este să pun bazele unui lanţ care să devină cel mai important nume din categoria de restaurante cu specific mediteranean-italian“, spune Dragoş Petrescu, care este încrezător că bucătarii specializaţi în Italia îi vor aduce vânzări de două milioane de euro până în martie. Cât priveşte strategia de expansiune a noului brand, omul de afaceri afirmă că sunt vizate amplasamente situate nu numai în zone centrale, ci şi în cartiere importante. „Dacă în urmă cu ceva timp nici nu concepeam prezenţa noastră în cartiere, acum mentalitatea ni s-a schimbat. Dacă te uiţi în parcarea unui bloc dintr-un cartier bucureştean, poţi vedea maşini scumpe, iar oamenii au venituri constante de peste 500 de euro lunar“, explică Petrescu. Noua unitate va fi promovată printr-o campanie media în care se vor investi până la 100.000 de euro. Aceasta va dura până în martie, când este programată lansarea oficială a restaurantului.

Ambiţii de „number one“

Cu o cifră de afaceri preliminată pentru 2007 de 11 milioane de euro şi un profit de două milioane de euro (primul de la înfiinţare), City Grill devine cel mai important lanţ autohton de restaurante. „Anul viitor ne aşteptăm să fie cel mai profitabil“, spune Petrescu, care mizează pe majorarea veniturilor totale la 15 milioane de euro.

Planurile pentru următorii trei ani prevăd inaugurarea a zece restaurante, pentru care se vor aloca patru milioane de euro. Dar din ce surse îşi va finanţa omul de afaceri aceste proiecte? „Luăm în considerare toate opţiunile. Cele mai apropriate de stilul nostru sunt fondurile de investiţii. Avem propuneri din partea unui fond spaniol, cu care discutăm de o lună de zile, precum şi din partea unuia american, cu care suntem în legătură de un an“, dezvăluie Petrescu. „Parteneriatele cu băncile acoperă nevoile noastre pentru moment, dar analizăm şi ofertele acestor fonduri de investiţii“, adaugă el.

Potrivit acestuia, City Grill nu a ajuns încă la pragul de maturitate al profitabilităţii care să îl recomande pentru o vânzare de succes. „Odată ajuns la acel prag, preţul de vânzare ar fi mult diferit“, explică Petrescu. Acesta este motivul pentru care prioritatea lui este să consolideze poziţia reţelei pe piaţă. În prezent, Dragoş Petrescu deţine 87% din acţiunile companiei care operează reţeaua City Grill, restul acţiunilor fiind deţinute de Daniel Mischie, fiul fostului lider PSD Gorj, Nicolae Mischie.

Meniul afacerii

78-8491-18_citygrill.jpgCity Grill
Celor şase unităţi care funcţionează sub acest brand li se vor adăuga în 2008 încă două restaurante. Acestea vor fi situate în bulevardul Pache Protopopescu, respectiv pe strada Olari. Investiţia pentru o unitate este de 400.000 de euro.

 

78-8489-18_city_cafe.jpgCity Café Lounge
Două cafenele în Bucureşti. Alte două vor fi inaugurate, tot în 2008, în clădiri de birouri. Prima dintre acestea va fi deschisă în Piaţa Victoriei. Investiţia medie este de 125.000 de euro.

 

78-8490-18_carucubere.jpgCaru’ cu Bere
Concesionat, anul trecut, pentru zece ani. Cu această ocazie a fost lansată o bere specială având aceeaşi denumire ca şi restaurantul. În acest an, unitatea va genera o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro, urmând ca în 2008 veniturile să se majoreze la trei milioane de euro.

Primul an cu profit

2 milioane de euro este profitul înregistrat anul acesta de reţeaua City Grill. Anul 2007 a fost primul în care lanţul a ieşit pe plus