Adoptarea unui stil de viaţă sustenabil poate aduce economii, lunar, în medie, de 17,5% în bugetul de care dispune o familie din România, arată rezultatele unui experiment social al Unilever South Central Europe şi compania de cercetare 360Insights.
În cadrul experimentului social, care a avut loc în casele a şapte familii de români, cu profile demografice diferite, timp de nouă săptămâni, participanţii au monitorizat cantitatea de mâncare aruncată zilnic şi consumul de apă din gospodărie.
Concluziile studiului au arătat faptul că economiile lunare pe care o familie le poate face adoptând un stil de viaţă bazat pe recuperare şi economisire resurse ajung la 17,5% din bugetul alocat în fiecare lună. De asemenea, cantitatea de apă consumată a fost redusă, în medie, cu 5,8 metri cubi/lunar.
Potrivit statisticilor oficiale, în fiecare an, în Uniunea Europeană, sunt aruncate 90 de milioane de tone de alimente (circ 180 kilograme/locuitor), iar în România cantitatea depăşeşte cinci milioane de tone.
În cazul apei, la nivelul întregii planete, doar aproximativ 2% din toată cantitatea de apă a planetei este apă dulce, iar cererile concurente pot duce, până în 2030, la un deficit estimat al aprovizionării cu apă pe plan mondial de 40%.
Din datele Comisiei Europene reiese că gospodăriile, restaurantele şi supermarketurile aruncă, în prezent, până la 50% din mâncarea bună de consum.
Unilever este unul dintre cei mai mari producători la nivel global de produse alimentare, produse de îngrijire a locuinţei şi produse de îngrijire personală, cu vânzări în peste 190 de ţări. Portofoliul companiei include branduri recunoscute, precum: Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona/Sure, Wall’s, Lux, Rama, Ponds şi Axe/Lynx.