Pe fondul rezultatelor înregistrate până acum, compania estimează că volumul pachetelor expediate de români peste hotare va crește cu minim o treime la nivelul întregului an, comparativ cu 2015. Locuitorii din regiunea București – Ilfov sunt cei care trimit cele mai multe colete în străinătate, circa 73,5% din totalul livrărilor internaționale ale companiei. Aceștia sunt urmați de clujeni, cu aproximativ 6,5% din colete, timișoreni, cu peste 2,5%, ieșeni, cu 1,8% din total, și brașoveni, cu o pondere de circa 1,4%.
În ceea ce privește țările în care s-au trimis cele mai multe pachete din România, de la începutul anului și până în prezent, Ungaria conduce clasamentul, cu peste 22,5% din livrările internaționale ale DPD România. A doua țară în care s-au expediat cele mai multe colete este Germania, cu aproape 14% din total, urmată de Marea Britanie și Italia, fiecare cu o pondere de circa 7% dintre pachetele expediate din România, și Franța, cu peste 5% dintre livrări. Potrivit companiei, aceste ponderi se vor păstra până la finele anului.
Coletele expediate de români la nivel internațional cântăresc, în medie, 9 kilograme, iar majoritatea exporturilor făcute de persoanele fizice constituie obiecte personale, conform datelor companiei.
”Tot mai mulți români au ales să trimită coletele în afara țării, iar asta s-a reflectat în livrările internaționale înregistrate de la începutul anului și până în prezent, care au crescut cu 30% față de aceeași perioadă din 2015. În aceeași perioadă am înregistrat și o majorare cu circa 25% a livrărilor și pe plan intern. Însă, volumele cele mai însemnate la nivel internațional se înregistrează la finele anului, în preajma sărbătorilor de iarnă. Avansul livrărilor externe începe de Black Friday, iar vârful expedițiilor se înregistrează de Crăciun, când foarte mulți români trimit cadouri celor de peste hotare”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Potrivit acestuia, spre sfârșitul lunii noiembrie și pe parcursul lui decembrie, volumul livrărilor internaționale crește cu 35 – 40% față de restul anului. În ceea ce priveşte volumul livrărilor internaționale, cele mai multe, circa 65% dintre coletele trimise în străinătate in acest an, au fost generate de companii din sfera B2B, iar restul de jucători din sectorul B2C.