Reprezentanţii Dräxlmaier, unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto în România, au avut ieri o primă întâlnire cu reprezentanţii sindicatelor de la uzina din Pitești pentru a se consulta cu privire la procesul de restructurare a 292 de posturi. Conform companiei, acest număr reprezintă aproximativ 8% din personalul fabricii şi 2% din totalul angajaţilor grupului german în România.
Deși poate părea ciudat ca o companie să disponibilizeze în anumite zone și să angajeze în altele, specificul activităților fiecărei uzine Dräxlmaier din România, clienții cu care acestea au contracte și tipul produselor furnizate implică o astfel de derulare. De altfel, oficialii companiei au menționat că dinamica pieţei auto la nivel internaţional are impact asupra comenzilor livrate de fabricile din România, restructurările de la Piteşti fiind o consecinţă directă. În acelaşi timp, alte locaţii precum Codlea sau Satu Mare, care livrează comenzi către alţi clienţi, cunosc o extindere a afacerii şi a personalului, cu peste 1.500 de angajaţi în acest an.
Reprezentanţii Dräxlmaier menţionează că restructurările se fac respectând legislaţia în vigoare, iar consultarea cu sindicatele a fost una dintre etapele prevăzute în proces. Aceasta a avut ca scop discutarea procesului pe baza căruia se vor face restructurările. Compania va oferi angajaţilor concediați pachete compensatorii conform legii, dar şi sprijin, împreună cu autorităţile locale şi consultanţi specializaţi, pentru reintegrarea cât mai rapidă în câmpul muncii.
„Compania noastră operează într-o piaţă extrem de complexă din industria auto şi, prin urmare, trebuie să rămână competitivă. Aşa cum prevede politica companiei, vom oferi angajaţilor din posturile restructurate sprijin pentru o tranziţie cât mai rapidă şi facilă către un nou loc de muncă. În acelaşi timp, Grupul Dräxlmaier îşi menţine planurile de extindere în România, planificând în acest an noi investiţii şi crearea a peste 1.500 de noi locuri de muncă în Codlea şi Satu Mare“, a declarat Bernd Schmitt, directorul fabricii Dräxlmaier Piteşti.
Grupul Dräxlmaier şi-a început activitatea în România în anul 1993 chiar prin fabrica din Piteşti, iar în prezent are peste 12.000 de angajaţi în cele cinci arii de producţie care sunt, de asemenea, şi centre de dezvoltare: Piteşti, Satu Mare, Timişoara, Hunedoara şi Braşov. În Piteşti, complementar cu activităţile de producţie, a fost reakizat şi un important centru de dezvoltare în domeniul ingineriei şi IT, care acordă suport nu numai companiei locale, dar şi întregului concern.
Dräxlmaier angajează la Codlea și Satu Mare și concediază la Pitești
22 iunie 2013, 18:43
Ultima modificare în 22 iunie 2013, 21:43
Compania germană Dräxlmaier, care operează cinci uzine în România, a anunțat că are în plan concedierea a 292 de persoane la uzina din Pitești. În același timp însă, compania majorează numărul angajaților de la Codlea și Satu Mare unde se află în derulare contracte cu Mercedes-Benz și Maserati.
Etichete: concedieri,
Dräxlmaier,
pitesti,
uzina
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Uimitoarea poveste a omului care a supravieţuit FOAMETEI: Cerşitul nu era o soluţie, aşa că am început să fur
- Un fost ministru al economiei italian cere Occidentului să primească Rusia în UE
- Cine plăteşte atunci când o bancă dă faliment
- De unde vin morcovii din Carrefour? Familia Stoian din Constanţa are răspunsul
- CFR Călători oferă reduceri între 10 şi 25% la cumpărarea cu anticipaţie a biletelor de tren
- UPDATE SURPRIZĂ la privatizarea CFR Marfă
- România rămâne o piață cu potențial pentru investițiile în fotovoltaic, în ciuda instabilității legislative
- Vosganian: Cu nivelurile actuale ale TVA şi CAS nu putem avea o creştere de peste 4% pe an
- Fenechiu: Oferta pentru CFR Marfă este mai mare de 180 mil. euro, dar sunt puse ”niște” condiții
- GFR, câștigător la CFR Marfă. Prețul oferit: 202 mil. euro