„L-am solicitat, dar nu ni s-a transferat ca şi administrare de la minister şi atunci nu avem cum să intervenim, pentru că nicio sumă nu poate fi alocată pe un proiect la care nu avem nici proprietate, nici administrare. Am văzut declaraţia de ieri a domnului primar de la Sectorul 1, sunt şi eu la fel de îngrijorată ca domnia sa, dar noi nu putem să lucrăm la un pod sau la Centura Capitalei dacă nu avem acel obiectiv de investiţii în proprietate sau în administrare. Din păcate, nu se înţelege acest lucru şi vedeţi şi dumneavoastră că vina tot pe primărie se aruncă, fie că e vorba de primăria generală sau primăria de sector, dar nu înţeleg de ce ministerele nu iau atitudine. În cazul nostru de vorba de CFR, care trebuie să dea aprobarea ce acest pod să fie trecut în administrarea autorităţilor locale”, a arătat Gabriela Firea, în cadrul unei conferinţe de presă, la sediul Primăriei.

Podul Constanţa a devenit în ultimii ani un pericol public. Pe sub el trec zilnic o treime din locuitorii Bucureştiului, plus locuitorii din Chitila, Mogoşoaia, Buftea şi traficul rutier spre şi dinspre Târgovişte. Podul nu a mai trecut prin reparaţii capitale din anii `80.

Pe 4 mai, consilierii municipali au adoptat un proiect de hotărâre prin care solicită Guvernului ca Podul Constanţa să fie transmis în domeniul public al Capitalei şi administrarea CGMB.

Pe 3 octombrie, Primăria Capitalei anunţa prin intermediul unui comunicat că CFR a solicitat completări în documentaţie.

„Următorul pas pentru finalizarea procedurilor administrative este emiterea, de către Guvern, a unei hotărâri privind transmiterea podului către Municipiul Bucureşti. După aprobarea HCGMB nr. 250/2018, CFR a solicitat realizarea unor completări care să prevadă că, după finalizarea investiţiei, podul va reveni în administrarea lor. Această etapă a fost, de asemenea, îndeplinită la nivelul Primăriei Capitalei, prin adoptarea respectivelor prevederi la ultima şedinţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti”, se arăta în comunicat.

Reprezentanţii CFR au declarat pentru Capital că nu există cadrul juridic care să permită acest transfer. CFR SA nu a transfertat niciodată vreunei primării poduri pentru a fi reparate sau întreţinute, spun reprezentanţii companiei de stat. Mai mult, podul Constanţa face parte dintr-o linie de cale ferată considerată obiectiv strategic.

 

În urmă cu două luni, Firea îl acuza pe liderul PSD, Liviu Dragnea, că îi blochează voit marile proiecte de infrastructură. „Am fost blocată din prima zi cu marile proiecte. S-a spus: «Să facă Gabriela Firea proiecte mici, la nivel de primărie, cu bugetul primăriei, să nu crească prea mult în sondaje, să nu aibă pretenţia să preia partidul, să nu aibă pretenţia să candideze la prezidenţiale.» Sunt miniştri care au venit şi mi-au spus, după ce nu au mai ocupat acea funcţie, că în şedinţe se spunea: «Trebuie să fie ajutat primarul general, pentru că am promis cu toţii să facem lucruri bune în Bucureşti» şi pe urmă, după ce eu plecam, domnul Dragnea le spunea să nu mă ajute“, declara Gabriela Firea în septembrie.