Trecutul lui Dragos Anastasiu este puternic legat de Germania, unde s-a stabilit pe cand avea 18 ani. Mama lui ramasese la nemti, si in 1982 i-a facut „chemare” prin programul de reintregire a familiei. Anii au trecut, a absolvit Medicina la Frankfurt si nimic nu parea sa-l indeparteze de un viitor in halat alb. Asta pana prin 1994, cand, la rugamintea unui cunoscut din Romania, care avea cateva autocare, a intermediat un parteneriat cu firma de transport international de persoane Deutsche Touring. Afacerea a inceput sa se deruleze, insa dupa un an amicul sau s-a dovedit a fi un rau-platnic. Pentru ca el intermediase colaborarea, nemtii i-au propus sa preia afacerea. Decizia nu s-a lasat prea mult asteptata. Touring Europabus, firma pe care Anastasiu a infiintat-o in Bucuresti, avea pe atunci un singur autocar si cinci angajati, care lucrau intr-o incapere de 30 de metri patrati. „Nu am avut un capital de pornire. Practic, au fost banii oamenilor. Ei au cumparat bilete, dar nu au calatorit chiar de a doua zi, ci peste una, doua sau trei saptamani. Am avut, astfel, din a doua secunda, un oarecare capital”, explica Anastasiu. Dupa primul an de activitate, firma a atins o cifra de afaceri in jurul a 100.000-200.000 de euro. Parcul de autocare s-a marit treptat, indeosebi prin leasing, iar profiturile care au inceput sa apara au fost reinvestite in totalitate. „Toate afacerile pe care le-am facut au mers pe incredere, pe semnatura mea. Nu am luat nici un credit”, sustine Anastasiu.In 1997, Touring Europabus a intrat in Eurolines, organizatia europeana a celor mai mari transportatori de linie din Europa. Afacerea crestea, si Anastasiu a inteles ca era loc de mai mult. Prima sa miscare strategica, lansarea pe piata serviciilor de turism, a venit de la sine. „Turismul a aparut ca o necesitate pentru ca multe persoane care cereau autocare de la noi s-au aratat interesate si de pachete de servicii turistice”, spune el. Dupa preluarea, la inceputul acestui an, a companiei Nova Turism, Touring Eurolines a ajuns cel mai important tour-operator din Romania.Cele mai multe dintre business-urile lansate ulterior au conexiune cu sectorul transporturilor. Dezamagit de ofertele de finantare pentru achizitiile de autocare, Dragos Anastasiu a decis sa-si infiinteze propria firma de leasing. In fapt, o miscare inteligenta prin care si-a fidelizat firmele de transport cu care colaboreaza in reteaua Eurolines. Urmatoarea miscare a fost infiintarea unei companii de inchirieri auto, adaugand astfel o noua sursa de venituri pentru holdingul care prindea contur. „Turistii ne cereau masini de inchiriat si, cum preturile din Romania erau aberant de mari, ne-am facut propria companie”, explica Anastasiu. Extinderea activitatilor din portofoliul Touring Europabus a continuat cu o firma imobiliara, urmata de o firma de amenajari interioare si de un furnizor de servicii IT si logistica. Nici intrarea in domeniul muzical, cu firma Space Music&Film, nu a fost deloc intamplatoare. „Fiind o firma de transport, am fost mereu apelati de artisti si de producatorii de muzica. Treptat, am ajuns sa avem multe legaturi cu lumea muzicala si asa ne-am gandit sa facem videoclipuri si inregistrari”, afirma Anastasiu. De aici si pana la deschiderea clubului Essenza nu a fost decit un pas. Afacerea este pe numele sotiei si il are ca asociat pe unul dintre membrii trupei Animal X. Dragos Anastasiu crede ca secretul succesului sau in afaceri sta, in principal, in corectitudinea si seriozitatea abordarii relatiilor cu partenerii si cu angajatii sai. „De principiu, am fost foarte atent la motivarea personalului si am incercat sa avem o relatie destinsa cu toti colaboratorii”, spune el. Deciziile se iau rapid, pentru ca aceste atributii sunt descentralizate. Directorii de vanzari primesc si salariu, si comision, iar pentru cei numiti in fruntea firmelor din cadrul grupului, a fost gandita o schema de cointeresare, fiecare dintre ei primind si cote de cate 10-15% din actiuni. Strategiile de marketing care au impus brandul si serviciile companiei pe piata romaneasca au fost concepute in „laboratorul” propriu, fara a se apela la o firma de publicitate. „Am creat mesaje simple si nu pot spune ca am fost mari strategi. Insa, personal, mi se pare fascinant sa faci marketing, sa generezi o anumita perceptie despre un produs sau o marca”, afirma el. Desi afacerile il tin in „priza” 12 ore pe zi, Dragos Anastasiu nu se gandeste nici o clipa sa vanda participatiile detinute la firmele din grup. La cei 40 de ani ai sai, crede ca ii ajunge ceea ce a acumulat pana acum si chiar daca ar vinde tot, o singura viata ar fi insuficienta pentru a cheltui toti banii pe care i-ar obtine astfel.
Dragos Anastasiu a divortat de medicina pentru autocare
28 octombrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 28 octombrie 2004, 15:00
Trecutul lui Dragos Anastasiu este puternic legat de Germania, unde s-a stabilit pe cand avea 18 ani. Mama lui ramasese la nemti, si in 1982 i-a facut "chemare" prin programul de reintregire a familiei. Anii au trecut, a absolvit Medicina la Frankfurt si nimic nu parea sa-l indeparteze de un viitor in halat alb. Asta pana prin 1994, cand, la rugamintea unui cunoscut din Romania, care avea cateva autocare, a intermediat un parteneriat cu firma de transport international de persoane Deutsche Touri
Etichete: anastasiu,
arhiva,
Dragos Anastasiu,
firma
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook