'În acest moment, procesul de rambursare nu funcţionează. Din 20.000 de firme de transport s-au prezentat pentru rambursare la Autoritatea Rutieră Română (ARR) numai 240. Acest lucru este cauzat în principal de un proces greoi de operare, motiv pentru care solicităm simplificarea dosarelor de returnare, pentru ca firmele de transport eligibile să poată beneficia de decontarea valorii accizei în cel mai scurt timp. Potrivit unui studiu Coface, doar 15% din companiile de transport au lichidităţi la ora actuală. Prin intermediul a două acte normative care vor fi aprobate săptămâna viitoare de Guvern, procesul de rambursare va fi simplificat, astfel încât rambursarea propriu-zisă să înceapă de luna viitoare. Facem un apel către transportatori, să meargă şi să solicite rambursarea accizei', a afirmat Dragoş Anastasiu.
Acesta a precizat, totodată, că a cerut autorităţilor o evaluare a impactului pe care introducerea accizei l-a avut asupra bugetului naţional.
'Deşi am solicitat în nenumărate rânduri autorităţilor o evaluare a impactului pe care introducerea accizei l-a avut asupra bugetului naţional, acest studiu nu s-a realizat deocamdată. Foarte mulţi transportatori au ajuns să alimenteze în afara României, unde combustibilul este mai ieftin. În ceea ce priveşte cuantumul accizei, acesta n-ar mai trebui să fie legat de cursul de schimb', a mai spus Dragoş Anastasiu.
La rândul său, Augustin Hagiu, preşedintele de onoare al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), a subliniat faptul că 'orice leu în plus pe care bugetul de stat îl atrage fără predictibilitate aduce victime directe (în rândul companiilor), dar şi victime colaterale – morţi sau răniţi pe şosele'.AGERPRES