Numărul turiştilor străini a crescut cu circa 10%, destinaţiile vedetă fiind Delta Dunării, Transilvania şi Bucureşti. Incertitudinile legate de securitate la nivel mondial, cât şi evoluţia pozitivă a produsului turistic românesc, au reprezentat o oportunitate pentru destinaţia turistică România. Avansul ar fi putut să fie semnificativ mai mare, dacă ţara noastră ar fi dispus de un buget de promovare adecvat momentului, ceea ce nu s-a întâmplat.
”Evoluţia de până acum ne ambiţionează să avem drept obiectiv ca destinaţia România să reapară în cataloagele tipărite ale TUI, liderul mondial al turismului, pentru sezonul de vară 2018. Vrem, astfel, să contribuim şi noi esenţial la obiective care ni se par pe cât de importante, pe atât de realizabile pentru o industrie care ar trebui să fie prioritară pentru România: minimum 30% pondere turişti străini şi 10% contribuţie a turismului la PIB”, a spus omul de afaceri.
Potrivit acestuia, anul 2106 a fost unul record şi în ceea ce priveşte plecările românilor în străinătate (la graniţa au fost număraţi cu 24% mai mulţi români care au ieşit din ţară). ”Partea mai puţin bună este reprezentată de scăderea încrederii turiştilor în agenţiile de turism în urmă unor incidente de tip insolvenţă, venite pe fundamentul unei legislaţii inadecvate în domeniu”, a adăugat Anastasiu.
Altfel, Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter, va finaliza anul în curs cu o creştere de 12% a cifrei de vânzări, ajungând la nivelul de 86,5 milioane euro.
Au fost inaugurate şase noi agenţii de turism ale brandului în mall-uri şi centre comerciale mari. Cele 80 de sedii TUI TravelCenter şi Eurolines alcătuiesc cea mai mare reţea de agenţii din România.
Pentru 2017, este estimată o creştere de 12% a vânzărilor, comparativ cu 2016, până la nivelul de aproximativ 140 milioane euro. Referitor la Green Village Resort, obiectivul este o cifră de vânzări de aprox. 2,1 milioane euro, un plus de 13% faţă de nivelul realizat în 2016 şi continuarea investiţiilor în valoare de 350.000 euro. La nivel de Grup, bugetul total al investiţiilor programate pentru anul viitor este de aproximativ 6 milioane de euro.