“Ar trebui prevăzut un anumit prag, însemnând un anumit procent din cifra de afaceri astfel încât măsurile să fie în concordanţă cu faptele. De asemenea, închiderea pentru 30 de zile este prea severă, ar trebui ca durata să fie mai mică. Este nevoie de legi corecte care să nu oprească dezvoltarea afacerii”, a declarat Dragoş Petrescu.
Despre prevederile legislaţiei, Capital a scris aici:
El a spus că Asociația a început discuțiile pe acest subiect cu cei din conducerea Direcţiei Generale de Antifraudă Fiscală (DGAF) şi cu secretarul de stat în Ministerul Finanţelor, Dan Manolescu. Legislația ar trebui modificată pentru a se evita închiderea activităţii pentru diferențe de casă de 10-15 lei. "Azi, ANAF e obligată să îți suspende activitatea pe minim 30 de zile dacă constată o diferență de casă de 10-15 lei. Noi ne dorim că acest prag să fie în funcție de cifra de afaceri a restaurantului, iar perioada de suspendare să poată coborî și sub 30 de zile", a spus Dragoş Petrescu.
Despre abuzurile Antifraudei, Capital a scris mai multe aici:
"Oricum, despre eventuale abuzuri ale ANAF se poate vorbi într-o mică măsură. Rezultatele se văd: oamenii se conformează la plată tot mai mult. Ceea ce nu e normal e că nu ai dreptul la apărare; trebuie să închizi în ziua în care ANAF decide iar apoi să te judeci o luna sau două cu ei și să vezi dacă au avut dreptate sau nu", a mai explicat antreprenorul.
Despre campania Antifraudei şi declaraţiile şefului fiscului, Capital a scris aici:
Prezent la eveniment, Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines, a spus că mediul de business şi-ar dori ca ANAF să ia mai în serios rolul de prevenţie. “A închide un restaurant pentru o sumă în plus sau în minus nu poate ajuta mediul de afacei, se închid firme, se pierd locuri de muncă. Miza nu este închiderea afacerilor, ci corectitudinea şi egalitatea în faţa legii”, a spus Anastasiu, apreciind că, în acest moment, ANAF trage cu “tunul după vrăbiuţe”.