Dragostea clientilor se masoara in puncte

Fie ca se duc la cumparaturi, fie ca vorbesc la telefonul mobil sau se duc la cinematograf, romanii interactioneaza cu programele de fidelizare de mai multe ori pe zi. In functie de cerintele pietei, metodele de loializare a clientilor derulate de compania Altex, spre exemplu, au cunoscut diverse forme. “Am lansat Bonus Card intr-un moment in care piata de retail era marcata de intrarea in vigoare a noilor norme BNR privind limitarea creditului de consum, care au condus la o uso



Fie ca se duc la cumparaturi, fie ca vorbesc la telefonul mobil sau se duc la cinematograf, romanii interactioneaza cu programele de fidelizare de mai multe ori pe zi.
In functie de cerintele pietei, metodele de loializare a clientilor derulate de compania Altex, spre exemplu, au cunoscut diverse forme. “Am lansat Bonus Card intr-un moment in care piata de retail era marcata de intrarea in vigoare a noilor norme BNR privind limitarea creditului de consum, care au condus la o usoara scadere a vanzarilor in luna septembrie”, spune Laura Marin, customer service&loyalty manager Altex. Cardul este valabil la orice tip de achizitie, cash sau in rate, si este oferit pe loc in magazin, in momentul in care clientul face o achizitie de minimum 1.500 RON.
Tot in aceasta toamna, compania MOL a lansat cardul de fidelitate MultiBonus, program ce are la baza sistemul de acumulare de puncte.



“La doua saptamani de la lansarea programului MultiBonus, s-au inregistrat deja circa 30.000 de clienti”, explica Karoly Robak, director executiv MOL Romania.
Retelele de farmacii Help Net si Sensiblu s-au numarat printre primii emitenti de carduri de fidelitate. In prezent, numarul cardurilor Help Net, care ofera o reducere de 5% pentru orice produs cumparat in retea, a depasit 400.000 de unitati. “Numai anul acesta, cu o medie de 60 de farmacii, am emis un numar de 20.000 de carduri pe luna. Am inceput 2005 cu un numar de 50 de locatii, pentru ca in prezent acesta sa ajunga la peste 70”, spune Isabelle Iacob, director general al Help Net Farma.
In forma actuala, cardul de fidelitate Sensiblu este pe piata din ianuarie 2003. “In acest moment, exista circa 700.000 de carduri, iar pana la sfarsitul anului, numarul posesorilor va ajunge la 800.000”, spune Claudiu Opran, general manager Sensiblu. O medie pe primul semestru arata ca 55% din numarul tranzactiilor realizate in toate cele 124 de farmacii Sensiblu (reprezentand 65% din valoarea vanzarilor) se realizeaza prin cardurile de fidelitate.


Operatorii de telefonie mobila au fost “pionieri” ai strategiilor de fidelizare. Actualul Orange Romania a lansat, inca din 1998, un program de fidelizare complex, permanent imbunatatit. “In aprilie 2002, a fost lansat programul “Orange Thank You”, care a introdus pe piata locala de telecomunicatii conceptul de numar de puncte acordate in functie de valoarea facturii lunare”, precizeaza Adriana Racolta, customer value specialist Orange. Iar studiile au aratat ca gradul de fidelizare a clientilor fata de Orange a crescut constant.


Zapp a investit, la randu-i, intr-un program de fidelizare. Prin intermediul “Zapp Compliment”, toti clientii cu vechime de cel putin un an primesc un card. Fiecare dolar platit de pe factura de mobil a abonatilor se transforma intr-un punct cu valoare de zece centi. “Interesul pentru program este urias, consumul depasind estimarile noastre cele mai optimiste”, spune Valentin Jurcut, loyalty & retention Manager Zapp.


BRD- Groupe Societe Generale este prima banca din Romania care a initiat un program complex de fidelitate pentru clientii sai persoane fizice. Acesta este construit in jurul cardului Fidelitis, pe care clientii acumuleaza puncte de fidelitate, atat pentru produsele detinute anterior inceperii campaniei, cat si pentru cele achizitionate pe parcursul acesteia.
In ultimii ani, fidelizarea clientilor a devenit, si in Romania, parte integranta a strategiilor de afaceri. Iar domeniile in care aceste programe se desfasoara sunt din ce in ce mai diverse.