Drepturile TV deţin cea mai mare pondere (94%) în veniturile Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), restul de 6% provenind din sponsorizări şi licenţe.
Principalii sponsori ai LPF în sezonul trecut au fost Orange (Liga 1 Orange), Adeplast şi Audi.
Pentru Cupa Ligii, LPF intenţionează să atragă, în sezonul 2017 – 2018 sponsori din domeniile FCMG, construcţii, auto şi companii aeriene sunt principalele industrii din care LPF caută un noi sponsori. Conceptul de sponsorizare are la bază un pachet personalizat care include drepturi de vizibilitate pe canalele partenere, în zona de digital şi print, prin canalele proprii LPF dar şi activităţi pe stadion, în cadrul meciurilor oficiale ale Cupei Ligii.
În ce priveşte companiile care doresc să îşi crească imaginea de brand sau să dezvolte campanii de marketing şi promoţii pentru fanii fotbalului, sunt vizate firme din zone precum: servicii financiare, gadget-uri, retail, gaming, IT sau pariuri sportive.
"Avantajele pe care le oferă LPF partenerilor sunt legate de posibilitatea de a comunica naţional sau regional cu fanii, atât pe stadion cât şi la TV, şi de a organiza acţiuni de comunicare şi evenimente pentru suporteri", se arată într-un comunicat al Ligii Profesioniste de Fotbal.
Cu peste 70% din transmisiile în direct, fotbalul rămâne “sportul rege” în România. Din totalul competiţiilor transmise, cele organizate de LPF (Liga 1 Orange şi Cupa Ligii) reprezintă peste 75%.
Canalele TV care au transmis meciurile din Liga 1 Orange, în sezonul 2015 – 2016, sunt TVR 1, TVR 2, Antena 1, Dolce Sport 1 şi 2 şi Digi Sport 1 şi 2. Conform datelor, bărbaţii cu vârste cuprinse între 18 – 54 ani, din mediul urban sunt principala audienţă a meciurilor de fotbal. În funcţie de echipele care au jucat şi de postul TV care a transmis meciul, audienţa medie/meci este cuprinsă între 1,02% şi 11%. În topul audienţelor se află partidele disputate de Steaua Bucureşti, Dinamo Bucureşti, FC Craiova şi Astra Giurgiu.
Fotbalul intern rămâne preferatul românilor, meciurile transmise din Bundesliga (Germania) având, de exemplu, o audienţă medie de 0,29%, cele din Il Calcio (Italia) de 0,45%, cele din Primera Division (Spania) de 0,8% iar cele din Premier League (Anglia) de 0,7%.
În România, şase stadioane sunt omologate în categoria IV, cea mai înaltă clasificare, conform normelor UEFA: Arena Naţională, Cluj Arena, stadionul CFR Cluj, stadionul Ceahlăul, stadionul Ilie Oana din Ploieşti şi stadionul Astra Giurgiu.
Până la finalul anului este programată deschiderea unui stadion modern cu 31.000 de locuri la Craiova, iar în 2017 unul la Târgu Jiu, cu aproximativ 12.500 de locuri, toate acoperite. Pentru perioada 2017 – 2020, există finanţare de la bugetul statului pentru modernizarea stadioanelor Steaua, Dinamo şi Rapid, în cadrul proiectului Euro 2020. Tot cu finanţare de stat se va finaliza şi stadionul UTA din Arad.
În campionatul 2015 – 2016, au fost prezenţi pe stadioane aproximativ 1 milion de români, cifră asemnănătoare cu cea din sezonul 2014 – 2015, campionat care s-a jucat în vechea formulă, cu mai multe meciuri.