DRIVE TEST: Infiniti FX 50S, un rival nipon pentru cavaleria teutonă

Infiniti FX 50S este un veritabil samurai. Şi nu unul oarecare, pentru că are curajul sau inconştienţa de a intra cu aplomb pe teritoriul stăpânit, până nu demult, de cavaleria grea a armatei germane. De voie, de nevoie, brandul de lux al celor de la Nissan, Infiniti, ne-a făcut onoarea de a se prezenta pe piaţa din România în această vară. De voie, pentru că românii au dovedit, în ultimii ani, că au bani suficienţi pentru a umple oraşele cu iahturi pe roţi, şi acesta este

Infiniti FX 50S este un veritabil samurai. Şi nu unul oarecare, pentru că are curajul sau inconştienţa de a intra cu aplomb pe teritoriul stăpânit, până nu demult, de cavaleria grea a armatei germane.

De voie, de nevoie, brandul de lux al celor de la Nissan, Infiniti, ne-a făcut onoarea de a se prezenta pe piaţa din România în această vară. De voie, pentru că românii au dovedit, în ultimii ani, că au bani suficienţi pentru a umple oraşele cu iahturi pe roţi, şi acesta este visul oricărui producător de maşini de lux. De nevoie, pentru că japonezii ar fi stat liniştiţi în America de Nord cu acest brand, dacă nu i-ar fi gonit criza către alte pieţe. Era mai profitabil.

Odată debarcaţi în Bucureşti, cu concursul importatorului AutoItalia, japonezii s-au şi pus pe treabă. Lexus? Aproape inexistent, deci prima ţintă. BMW, Mercedes, Audi? Altă treabă. Aici e mai greu, pentru că românii sunt germanofili când e vorba de maşini, mai ales dacă acestea sunt de lux. Tocmai de aceea, brand managerul mărcii, Mircea Eremia, a declarat pentru Capital că implementarea brandului în România va fi făcută filosofic: „Nu vrem să fim ceva pentru mulţi, ci totul pentru câţiva“. Principala armă de atac? FX, pentru că şi pe alte pieţe europene tot acesta a fost modelul cel mai vândut.

Bolid cu personalitate

O singură privire aruncată asupra modelului FX este suficientă pentru a înţelege pe ce adversar au pus ochii niponii. Spectaculosul „Sports Activity Coupe“ al celor de la BMW, adică X6, are un profil aproape identic. Doar profilul, pentru că  designul exterior este complet diferit, iar comparaţiile pot lăsa loc la interpretări subiective. Cert este că FX50 pare un rechin gata să înghită totul în cale. Asta când stă pe loc, pentru că, odată pus în mişcare de  propulsorul pe benzină de 5 litri care dezvoltă 390 CP, aferent variantei S, bolidul devine chiar mai agresiv. Acceleraţia este incredibilă pentru un bolid de peste două tone. Doar 5,8 secunde sunt suficiente pentru a atinge 100 km/h, cu doar 0,4 secunde mai mult decât X6 xDrive 50i. Surprinzătoare este şi stabilitatea pe viraje. După ce acceleraţia te lipeşte de scaun, maşina se lipeşte şi ea de şosea. Se pare că plafonul, puternic coborât în partea din spate, şi roţile amplasate foarte aproape de extremităţi au avut un rol foarte bine definit. Maşina este foarte bine echilibrată şi poate emite pretenţii din acest punct de vedere în faţa unui Q7 sau a unui GL.

După ce te lămureşti cu performanţele dinamice şi îţi faci ceva timp să priveşti în jur prin habitaclu, observi, fără doar şi poate, consola centrală cu butoane poziţionate corect, spaţiul suficient pentru pasagerii din spate, în ciuda formei exterioare a caroseriei, şi mulţimea de echipamente de comandă şi control prezente la bord. Cele patru camere care transmit imagini cu tot ce se întâmplă în jurul maşinii către monitorul amplasat central fac toţi banii. Astfel, poţi parca mastodontul lung de peste 4,8 metri la o distanţă infimă de alte maşini.

Nebăgare de seamă

Ar fi multe lucruri pozitive de spus despre Infiniti FX 50S, dar curioşii trebuie să ştie şi că nu este un vehicul perfect. Probleme mici, dar deranjante există, la fel ca la orice alt vehicul, fie el german şi de lux. Spre exemplu, oprirea motorului taie orice consumator electric, astfel încât până şi ştergătoarele înţepenesc în poziţii ciudate. Cert este însă că Infiniti FX 50S este o opţiune demnă de luat în seamă atunci când planificaţi achiziţia unui SUV de lux. Chiar şi pentru germanofili poate fi o surpriză plăcută.