Datele citate relevă că din totalul celor aproape 8.400 de autoturisme noi înmatriculate, cele mai multe au continuat să fie Dacia, cu 2.865 de unităţi, urmate de Volkswagen (766), Ford (754), Skoda (751) şi Renault (579), toate pe un trend pozitiv.
Pe de altă parte, cele mai puţine înregistrări au fost consemnate la mărcile Honda (53), Mitsubishi (47), Jeep (29), Volvo (28) şi Citroen (21).
Pe lista de mărci rare nou înmatriculate se regăsesc MINI (10 unităţi), Maserati (6), Subaru şi Alfa Romeo (câte 5 unităţi), Jaguar (4), SsangYong şi Lexus (câte 3 unităţi), Aston Martin (2), Bentley, Lada, Lamborghini şi smart (câte o unitate).
Potrivit DRPCIV, la sfârşitul anului 2013, parcul auto naţional din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. Din acest total, aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.
Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. Aproape 1,14 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani.
În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat maşinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină. AGERPRES