Şoferii români se vor putea bucura de o nouă şosea de mare viteză. Este vorba despre un nou drum expres, construit între oraşele Focșani și Brăila. Iată toate detaliile venite de la premierul Marcel Ciolacu.
Apare un nou drum expres în România. Anunţul oficial a venit de la premierul Marcel Ciolacu
Se construieşte un nou drum expres în România. Este vorba despre o şosea cerută de milioane de şoferi, care devine în sfârşit realitate.
În ședința de joi, 6 iunie, Guvernul a dat undă verde pentru indicatorii tehnico-economici ai drumului expres Focșani – Brăila.
Construcţia acestei şosele de mare viteză va costa 6,75 miliarde de lei. Banii vor veni atât din fonduri europene, cât și din bugetul național, a precizat Marcel Ciolacu.
Noul drum expres va avea o lungime de 73,5 kilometri. De asemenea, va fi conectat la viitoarea Autostradă a Moldovei printr-un nod rutier.
„Avansăm și cu o investiție majoră în infrastructura rutieră: aprobăm indicatorii tehnico-economici ai drumului expres Focșani-Brăila, proiect de 6,75 de miliarde de lei.
Drumul va avea peste 73 km la final. Va fi finanțat din fonduri europene și de la buget și va fi conectat printr-un nod rutier la viitoarea Autostradă a Moldovei”, a declarat Marcel Ciolacu în debutul şedinţei de Guvern de joi, 6 iunie.
Mai multe detalii despre şoseaua de mare viteză dintre Focșani şi Brăila
Proiectul drumului expres Focșani-Brăila reprezintă o inițiativă semnificativă în cadrul infrastructurii rutiere, având ca obiectiv îmbunătățirea conectivității și stimularea dezvoltării economice în regiunea de sud-est a țării. Încadrat într-un plan extins de modernizare a infrastructurii rutiere naționale, acest proiect vizează reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței pe drumurile publice.
Traseul drumului expres Focșani-Brăila va acoperi aproape 75 de kilometri, începând din Focșani, județul Vrancea, și continuând până în Brăila, traversând diverse localități în drumul său.
Finanțat parțial din surse europene și din bugetul național, proiectul este justificat de beneficiile economice și sociale pe care le va aduce regiunii. Odată finalizat, drumul expres va reduce semnificativ timpul de călătorie între cele două orașe, facilitând transportul de mărfuri și mobilitatea persoanelor.
Modernizarea infrastructurii va atrage investiții și va genera locuri de muncă, contribuind la dezvoltarea economică a zonei. În plus, construcția se va realiza conform standardelor actuale, cu scopul de a minimiza numărul de accidente rutiere și de a îmbunătăți siguranța circulației.
Construcţia propriu-zisă pentru noul drum expres se va realiza pe 3 loturi:
- Lotul 1 – 28,2 km, începe de la nodul rutier Focșani cu Autostrada A7 și se termină la nodul rutier Măicănești;
- Lotul 2 – 37,6 km, de la descărcarea provizorie din DJ204B, DN23B până la descărcarea provizorie din DJ255A;
- Lotul 3 – 7,7 km, de la nodul rutier Siliștea până la nodul rutier cu Podul peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.
Proiectul va avea 2 benzi pe sens, 57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate), parcare de scurtă durată, spațiu de servicii tip S1, precum şi 6 noduri rutiere:
- Nod rutier Focșani x A7
- Nod rutier Milcovul (DN23A)
- Nod rutier Măicănești (DN23)
- Nod rutier Corbu (DN23)
- Nod rutier Siliștea (DJ221C)
- Nod rutier Brăila