Un nou drum expres se construieşte în România. Va lega București de Târgoviște
Un nou drum expres se construieşte în România Joi, pe 21 decembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a validat varianta finală a traseului pentru Drumul Expres București-Târgoviște, denumit „Valahia Express”. Acesta va avea o lungime de 62 de kilometri și va conecta Mogoșoaia la șoseaua de centură a orașului Târgoviște.
Viitoarea șosea din România va conecta localitățile Mogoșoaia, Corbeanca, Buftea, Crevedia, Niculești, Butimanu, Cojasca, Bilciurești, Cornățelu, Dobra, Băleni, Bucșani, Comișani, Văcărești, Ulmi și va ajunge până la șoseaua de centură a orașului Târgoviște.
Finalizarea Drumului Expres este planificată pentru anul 2028. În prezent, contractul pentru studiul de fezabilitate, evaluat la 11 milioane de lei, a fost semnat. Acest proces este programat să dureze nu mai puțin de 25 de luni. Primele două luni sunt rezervate unui studiu de prefezabilitate, urmate de următoarele 23 de luni pentru studiul efectiv. Ulterior, alte patru luni vor fi alocate licitației pentru proiectare și execuție.
Ce va include noua șosea ?
În total, noul drum va include poduri cu o lungime totală de 2,3 kilometri, două zone de servicii, un centru de întreținere și coordonare, 6 noduri rutiere, 32 de opere de artă, 124 de kilometri de drumuri de întreținere și 250 de kilometri de șanțuri și rigole.
„Astăzi, a fost avizată varianta finală a traseului drumului expres București-Târgoviște! Traseul prevăzut în proiectul pe care l-am propus dâmbovițenilor încă din 2020 pornește din comuna Corbeanca și se termină în actuala centură a Municipiului Târgoviște, prin conectarea la sensul giratoriu existent.
Cu acest drum, soluție complementară și distinctă a proiectului de modernizare a actualei rute care leagă Târgoviștea de București, județul Dâmbovița va deveni mult mai atractiv pentru investitori, iar timpii de transport, indiferent că vorbim de mărfuri sau persoane, vor fi mult mai rapizi”, a scris pe Facebook Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița.
Drumul expres, odată finalizat, va fluidiza traficul către Aeroportul Otopeni
Reprezentanții din Ministerul Transporturilor au subliniat, la rândul lor, că noul drum expres, odată finalizat, va contribui la fluidizarea traficului către Aeroportul Otopeni. De asemenea, va furniza o conexiune cu drumul expres care leagă localitățile Găești și Ploiești.
„Pot previziona că dacă nu apare nimic impredictibil care să întârzie acest proiect este posibil ca până prin 2028 să avem un drum rapid către București. Drumul expres va scurta timpul de deplasare către Capitală, către Aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitățile situate pe DN71, DN1A și DJ 711, va face joncțiunea între Drumul Expres Găești Ploiești și autostrada ocolitoare a capitalei A0, va crește siguranța circulației, confortul călătoriei și capacitatea de transport rutier.
Pe lângă toate aceste efecte benefice directe, cred că poate cel mai important este faptul că o zonă mai puțin urbanizată, dar pitorească si poate încă nedescoperită suficient a județului nostru devine mai accesibilă, astfel va avea șansa să prindă viață și să intre într-o noua etapă de dezvoltare economică”, a declarat și Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Primul drum expres din România va fi extins cu 31,7 kilometri
Amintim că primul drum expres din România va fi extins cu încă 31,7 kilometri, aceștia urmând să se adauge la cei deja existenți, totalizând astfel 40 de kilometri. Anunțul a fost făcut de președintele PNL, Nicolae Ciucă.
Drumul expres inaugural din România facilitează conexiunea regiunii Olteniei cu Coridorul IV Pan-European. Conform liderului liberal, extinderea sa reprezintă „rezultatul unei companii românești”, care a evidențiat seriozitate și eficiență în implementarea acestui contract. Mai multe puteți afla aici.