Un drum nou cu patru benzi va lega Podul peste Dunăre de la Brăila de Vama Galați-Giurgiulești
Grindeanu anunță un nou drum cu patru benzi ce va lega Vama Giurgiulești de Podul peste Dunăre de la Brăila, printr-un proiect ambițios realizat de Consiliul Județean Galați și Compania Națională de Drumuri (CNAIR). Acesta va facilita transportul între două puncte strategice din regiune, oferind infrastructura necesară pentru un trafic mai fluent și mai sigur.
„Au fost aprobați astăzi, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru construcția Drumului de legătură dintre DEx Brăila-Galați și Centura Municipiului Galați!
Acest nou drum cu 4 benzi (2 benzi pe sens), în lungime de 6,92 km, va asigura inclusiv accesul la Podul Brăila, iar construcția lui va fi finanțată prin PT.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de peste 812 milioane lei, iar durata de execuție este estimată la 24 luni.
Pe traseu vor fi construite inclusiv 6 poduri și pasaje.
Drumul de legătură dintre DEx Brăila-Galați și Centura Galați va fi construit printr-un protocol încheiat între CNAIR și Consiliul Județean Galați.”, a anunțat ministrul Transportului, Sorin Grindeanu.
Noul drum va avea o lungime de 6,92 kilometri și patru benzi (două pe sens), asigurând și conexiunea directă la Podul Brăila. Conform planului, investiția totală depășește 812 milioane de lei, sumă care include TVA, iar durata de execuție este estimată la 24 de luni. Pe parcursul traseului vor fi construite șase poduri și pasaje, menite să faciliteze accesul și să optimizeze fluxul de trafic.
„Drumul de legătură dintre DEx Brăila-Galați și Centura Galați va fi construit printr-un protocol încheiat între CNAIR și Consiliul Județean Galați”, a precizat Grindeanu.
De asemenea, lucrările la Drumul Expres Galați-Brăila, care va completa acest proiect de infrastructură majoră, sunt realizate în proporție de peste 80%. Finalizarea acestuia este prevăzută pentru jumătatea anului, oferind astfel un beneficiu imediat pentru transportatorii și călătorii din regiune.
Lucrările de infrastructură la primul tunel de autostradă din România, în linie dreaptă
România bifează o premieră importantă în infrastructura rutieră, odată cu finalizarea lucrărilor la primul tunel de autostradă. Tunelul, situat pe tronsonul Tigveni – Curtea de Argeș al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, are o lungime de 1,35 kilometri și este aproape de finalizare, după cum a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe rețelele de socializare.
Din totalul de 2.692 de metri necesari pentru ambele galerii ale tunelului, mai rămân de excavat doar câteva sute de metri. Potrivit oficialilor, lucrările avansează în ritm susținut, iar structura de rezistență a tunelului este aproape completă.
La Tunelul Daniela, se continuă turnarea betonului final pentru structura de rezistență, folosindu-se un sistem hidraulic special de cofraj. Până în prezent, a fost finalizată structura de rezistență pe primii 200 de metri ai tunelului, a declarat Grindeanu.
De asemenea, au fost realizate lucrări importante, precum:
- Hidroizolația pe o lungime de 450 de metri;
- Armarea structurii de rezistență pe 375 de metri;
- Turnarea banchetelor laterale pe 670 de metri.
În prezent, mai sunt de realizat 532 de metri de săpătură din totalul de 2.692 de metri pentru ambele fire ale tunelului. Potrivit estimărilor, în prima parte a lunii martie, Tunelul Daniela va fi străpuns complet spre Sibiu, iar Tunelul Alina, aflat pe același tronson, este programat pentru finalizare la sfârșitul lunii aprilie.
Lucrările de infrastructură asociate includ armarea, cofrarea și betonarea elevațiilor, construcția grinzilor, turnarea plăcilor de suprabetonare, montarea grinzilor și predalelor prefabricate, precum și sudura tablierului metalic.