Reabilitarea liniei de cale ferată Curtici - Simeria, parte componentă a coridorului IV Pan European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 de km/h, este în plină desfășurare. Lucrările sunt executate de firma Astaldi SpA. Reprezentanți companiei menționate ne-au oferit cele mai noi informații legate de proiect.
La stația Bârzava, de exemplu, se muncește la clădirea destinată călătorilor. A fost montată copertina, finisajele arhitectonice sunt în curs de execuție, la fel și instalațiile din interior. „Peroanele au fost finalizate până la nivelul asfaltului, suprastructura la fel, inclusiv burajele, sudurile și nivelările sunt gata. La stația Bârzava mai sunt de finalizat copertinele la liniile III și 4 (progres 98%), plus închiderile arhitectonice. Aceeași situație este valabilă și pentru liniile 1 și II. Mai mult, au fost realizate pasarela metalică și structura liftului, tabla cutată a fost montată în proporție de 83%, iar materialele pentru închiderile arhitectonice au fost deja furnizate”, ne-au declarat oficialii firmei Astaldi SpA.
Vești bune dinspre Săvârșin
În intervalul Bârzava – Varadia continuă lucrările la terasamente (progres 97%). La punctul Pod 564+514 tablierul metalic a fost montat în proporție de 96%. „Sunt executate în continuare lucrări la terasamente, unde s-a înregistrat un progres de 75%, iar construcția prismei din aroncamente la piciorul taluzului și drumul tehnologic sunt în lucru. De asemenea, continuă lucrările la infrastructura podului 3 (km 562+109), unde s-a marcat un progres de 78%.
C1 este finalizată până la banchetă, în vreme ce C2 a fost finalizată până la cota superioară a fundației.”, ne-au mai explicat inginerii de la
Pe scurt
- Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători
- Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Occidentul, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara
- 102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest
- 160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria
- 120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei