Drumul Expres Brăila – Galați este aproape gata

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că pe șantierul Drumului Expres Brăila-Galați, constructorul român Spedition UMB monta arcele metalice la pasajul peste calea ferată Brăila-Galați. Acest pasaj face parte dintr-un ansamblu de structuri care includea și podul hobanat peste râul Siret, al doilea ca mărime după cel de la Agigea. Lucrările din șantier au depășit stadiul fizic de 90%.

„Acum pe șantierul Drumului Expres Brăila -Galați (10,76 km)!

Constructorul român (Spedition UMB) montează arcele metalice la pasajul peste calea ferată Brăila- Galați. Acest pasaǰ face parte dintr-un ansamblu de structuri care include podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime după cel de la Agigea). Lucrările în șantier au depășit stadiul fizic de 90%”, a scris el pe Facebook.

Detalii tehnice

Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km. El pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni. Acest drum de mare viteză va reprezenta o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN2B. El va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.

Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027. Costul total se ridică la 449,4 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările sunt executate de un grup de firme controlat de Dorinel Umbrărescu.

Al doilea pod hobanat din România, ca mărime

Pe data de 12 martie 2025, Cristian Pistol spunea că, pe șantierul Drumului Expres 6 Brăila-Galați, progresul fizic ajunsese la 90%. La acea vreme, constructorul român Spedition UMB era mobilizat în șantier cu 150 de muncitori și 210 utilaje și își concentra eforturile pe montarea tablierului metalic al podului hobanat peste râul Siret.

„Imagini de pe șantierul DEx 6 Brăila- Galați, unde progresul fizic a ajuns la 90%!

Constructorul român (Spedition UMB) este mobilizat în șantier cu 150 de muncitori și 210 utilaje și își concentrează acum eforturile pe montarea tablierului metalic al podului hobanat peste râul Siret. Acest pod, în lungime de 307 metri, este al doilea pod hobanat din România, ca mărime, după cel de la Agigea.

Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea contractului (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 449,42 milioane lei, fără TVA”, a anunțat el la acea vreme.