Drumul Expres Craiova-Pitești din România, aproape de finalizare
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că lucrările pentru finalizarea ultimului tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești au fost reluate, asigurând conexiunea acestuia cu Autostrada A1.
„Pentru început, constructorul român a mobilizat, în șantier, 380 de muncitori și 174 utilaje care lucrează la construcția ultimilor 12 km ai primului drum expres din România. Stadiul lucrărilor este de 84%, iar termenul estimat pentru finalizarea acestora este luna mai. După finalizarea celor 121 de km ai Drumului Expres Craiova-Pitești vom putea circula neîntrerupt pe aproximativ 230 km de drum de mare viteză între Craiova și București”, a scris ministrul Transporturilor, pe Facebook.
Noua infrastructură rutieră va permite circulația neîntreruptă de la Craiova până la Constanța în regim de autostradă. Drumul expres Craiova-Pitești (DEx 12), cunoscut și sub denumirea de ‘Autostrada Ford’, se va conecta la Autostrada A0, noul inel de centură al Capitalei, care va lega A1 (Pitești-București) de A2 (Autostrada Soarelui). Această conexiune este esențială pentru îmbunătățirea fluxului de transport și va facilita mobilitatea între regiunile sudice și estice ale țării.
Construcția Drumului Expres Craiova-Pitești a fost inițiată pentru a asigura un transport mai rapid și mai sigur pentru industria auto din România, în special pentru uzina Ford de la Craiova. Implementarea acestui proiect va reduce timpii de călătorie și va contribui la dezvoltarea economică a regiunii, facilitând accesul mărfurilor către piețele europene. În plus, se estimează că finalizarea acestui drum va contribui la descongestionarea traficului pe DN65 și DN6, trasee intens circulate în prezent.
Autostrada Ploiești – Buzău: lotul 2 Mizil – Pietroasele, aproape de inaugurare
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) de pe Autostrada A7 Ploiești – Buzău va fi inaugurat la sfârșitul lunii martie sau începutul lunii aprilie.
Anterior, oficialul menționa că lotul 2, construit de Coni-Trace, urma să fie deschis circulației în decembrie, însă lucrările au fost întârziate din cauza unor probleme la tablierul metalic de pe două pasaje. Astfel, în decembrie a fost inaugurat doar lotul 1 Ploiești – Mizil (21 km), realizat de Pizzarotti – Retter, iar la Mizil a fost instalat un sens giratoriu pentru descărcarea traficului.
Odată cu finalizarea lotului 2 Mizil – Pietroasele, singura secțiune rămasă pentru ca autostrada să fie complet funcțională între București și Buzău este lotul 3, Pietroasele/Spătaru – Buzău. Acesta are o lungime de 13,9 km, iar lucrările, începute la 1 martie 2024, sunt programate să fie finalizate în noiembrie 2025. În decembrie, progresul fizic al lucrărilor pe acest tronson era de 21%.
Finalizarea acestui segment de autostradă va avea un impact semnificativ asupra transportului rutier din România. Conectarea A7 cu A3 și A0 va facilita deplasările rapide între regiunile țării, sprijinind dezvoltarea economică și turismul. În plus, strategia Ministerului Transporturilor vizează accelerarea proiectelor de infrastructură pentru a reduce decalajele față de alte state europene și pentru a îmbunătăți siguranța rutieră.
Cu fiecare kilometru de autostradă construit, România face pași importanți spre modernizarea rețelei sale de transport, asigurând condiții mai bune atât pentru transportatori, cât și pentru șoferii de rând.