Asociația Pro Infrastructură a inspectat lucrările de pe Drumul Expres Craiova-Pitești. Ozaltin, care lucrează pe tronsonul dintre Balș și Craiova, avansează foarte rapid cu lucrările.

Drumul Expres Craiova-Pitești ar putea fi gata cu 4 luni mai devreme

În acest context, Asociația Pro Infrastructură notează că Ozaltin au putea da în circulație tronsonul de 17 kilometri cu 4 luni mai devreme decât termenul asumat prin contract, respectiv martie 2025.

Potrivit asociației, compania din Turcia lucrează foarte bine pe Drumul Expres DEx12 între Balș și Craiova

„Ozaltin, marea surpriză pozitivă din 2024? Ozaltin arată foarte bine pe Drumul Expres DEx12 între Balș și Craiova, încercând parcă să demonstreze că și turcii pot să se țină de angajamentele pe care și le-au asumat pe proiectele de infrastructură de transport din România”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Asociația Pro Infrastructură a fost impresionată de stadiul lucrărilor

Antreprenorul general Ozaltin, cât și subcontractorii lui, merită deja felicitați, subliniază asociația. Potrivit acesteia, „doar ceva catastrofal” i-ar putea împiedica să-și respecte termenul contractual inițial, respectiv martie 2025.

„Atât antreprenorul general Ozaltin, cât și subcontractorii lui, merită deja felicitați pentru că doar ceva catastrofal i-ar putea împiedica să-și respecte termenul contractual inițial, martie 2025 – curat, fără extensii de timp sau giumbușlucuri birocratice”, a explicat asociația.

Asociația Pro Infrastructură este de părere că Ozaltin are o șansă „să producă marea surpriză” și să inaugureze lotul în decembrie 2024. Totuși, ar fi necesară „o accelerare puternică până în toamnă, mai ales pe partea de structuri”.

„Mai mult, cu o accelerare puternică până în toamnă, mai ales pe partea de structuri, cu un management inteligent dar și cu puțin noroc, au o șansă să producă marea surpriză și să inaugureze lotul în decembrie 2024”, arată Asociația Pro Infrastructură.

Asociația amintește că este primul lor proiect major în România, iar „performanța” de pe DN6 din apropiere este de tristă amintire.

„Nimic nu anunța această reușită a turcilor, ba dimpotrivă: este primul lor proiect major în România, iar „performanța” de pe DN6 din apropiere este de tristă amintire. Drept dovadă, noi nici nu i-am inclus în previziunile noastre rutiere din ianuarie pentru o posibilă deschidere în 2024, opinând că nu au nicio șansă.

Sigur, să nu ne îmbătăm cu apă rece. Până la urmă e vorba de doar 17,7 kilometri de drum expres la câmpie care nici măcar nu sunt făcuți de la zero (șantierul e preluat după rezilierea provocată de falimentul Tirrena Scavi).

Dar indiferent dacă vor reuși sau nu să inaugureze în decembrie, înainte de termen, merită felicitați pentru cum se mișcă pe DEx12 Craiova-Balș. Să-i vedem cum se descurcă pe viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică unde misiunea lor va fi una mult, mult mai grea, atât din punct de vedere birocratic cât și tehnic, sub presiunea termenului PNRR, 2026”, a conchis asociația.

Sursă: Facebook, Sorin Grindeanu

Tronsonul 1 are o istorie nefericită

Amintim că Tronsonul 1 (Craiova-Robănești), cel mai scurt dintre cele patru tronsoane ale viitorului drum expres, cu o lungime totală de 17,7 kilometri, are o istorie nefericită.

Începerea lucrărilor a fost marcată de Liviu Dragnea, cu trei borduri duse în câmp, tronsonul fiind aproape abandonat de primul constructor, firma italiană Tirrena Scavi.

CNAIR a reziliat după câțiva ani contractul. În toamna lui 2023 s-a apucat din nou de tronson o asociere de firme din România și Turcia, stadiul lucrărilor ajungând în prezent la aproape 69%.

La tronsonul 4, cuprins între Colonești și Oarja/Cătanele (31,82 kilometri), lucrările au avansat. Valoarea contractului pentru tronsonul 1 este de 439,29 milioane lei fără TVA. Valoarea contractului pentru tronsonul 4 se ridică la 754,92 milioane lei. Sumele sunt acoperite din fonduri europene nerambursabile.