Drumul pe care îl așteptau toți românii

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a precizat că aderarea României la spațiul Schengen este un moment mult așteptat, având în vedere că va însemna eliminarea treptată a controalelor la frontierele cu Bulgaria și Ungaria, care în prezent generează timpi mari de așteptare pentru mărfuri și persoane, costuri ridicate de transport, amânarea unor investiții, poluare și accidente.

Astfel, infrastructura modernă de transport, mai ales în zonele de frontieră, devine o necesitate pentru a asigura fluxuri de tranzit la standarde europene autentice.

În acest context, sursa citată a anunțat într-o postare pe Facebook că, pe 19 decembrie, vor fi deschise ofertele pentru constructorii care vor realiza studiul de fezabilitate pentru Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu.

În urma acestui studiu, va fi decis dacă traseul va fi transformat într-o autostradă sau într-un drum expres, iar totodată se vor stabili conexiunile cu alte proiecte de infrastructură, inclusiv Podul Giurgiu-Ruse. Noua autostradă va avea un impact semnificativ în sudul țării, asigurând o legătură directă cu Bulgaria, un traseu folosit anual de un număr mare de români.

Contractul este finanțat prin fonduri europene nerambursabile și are o durată de 18 luni. Estimările indică faptul că desemnarea câștigătorului va avea loc în primul trimestru al anului viitor. În cadrul acestei etape de proiectare, vor fi stabilite traseul și profilul drumului (autostradă sau drum expres), precum și conexiunile cu alte obiective de infrastructură, inclusiv cu Podul Giurgiu-Ruse II.

De ce este nevoie de o autostradă/ un drum expres București-Giurgiu

CNIR a explicat, totodată, de ce este nevoie de o autostradă/ un drum expres București-Giurgiu.

În primul rând, precizează sursa citată, un Drum de Mare Viteză care va conecta frontiera cu Bulgaria de rețeaua de autostrăzi din zona Bucureștiului (A0/A1) va oferi condiții moderne de transport, nu doar pentru legătura dintre București și Giurgiu, ci și pentru coridoarele europene ce duc spre Nădlac II și Suceava-Siret/Iași-Ungheni.

Deși DN 5 București-Giurgiu este un drum cu două benzi pe sens, acesta trece prin mai multe localități, ceea ce reduce semnificativ viteza de deplasare în zonele cu restricții. Astfel, frecvent apar ambuteiaje și accidente, mai precizează CNIR.

De asemenea, în Bulgaria, lucrările la autostrada dintre Veliko Tărnovo și Ruse sunt deja în desfășurare, două dintre cele trei secțiuni având constructori desemnați și termene estimate de finalizare pentru 2028.

Nu în ultimul rând, autostrada sau Drumul Expres reprezintă un motor al dezvoltării economice, contribuind la atragerea de noi investiții și oferind siguranță și confort sporit în trafic, potrivit sursei citate.