De la finele acestei luni, românii care vor să ajungă pe litoralul Mării Negre cu mașina vor putea circula pe autostradă până la Constanța. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, ieri, la emisiunea Xpress, difuzată de B1 TV, că, exceptând tronsonul Cernavodă-Medgidia, se va putea circula pe o bandă până la Constanța.
Boagiu a afirmat că și drumul cu trenul se va efectua într-un timp mai scurt din această vară.
"La sfârșitul acestei luni ar trebui să circulăm, cu excepția tronsonului Cernavodă-Medgidia, se va circula pe o bandă dus, o bandă întors până la Constanța", a declarat ministrul.
Boagiu a explicat că de la sfârșitul acestei luni șoferii vor putea circula pe autostradă până la Constanța și vor putea folosi și o centură ocolitoare a orașului , excepție făcând tronsonul Cernavodă-Medgidia, unde traficul auto se va derula în continuare prin orașul Cernavodă. Traseul descris de ministru este București-Cernavodă-Murfatlar-Constanța.
"Ne mai luăm puțin cu mâinile de cap, la sfârșitul acestei luni, ar trebui să circulăm, cu excepța tronsonului Cernavodă-Medgidia, pe o bandă dus, o bandă întors până la Constanța, și aici includ și ocolitoarea orașului Constanța. La Cernavodă trecem prin oraș, mergem 10 km și după aceea intrăm pe tronsonul de autostradă", a precizat Anca Boagiu.
Potrivit ministrului Transportului, tronsonul Cernavoda-Medgidia va fi dat în folosință anul viitor, pe două benzi, și se va finaliza în 2013.
De ce întârzie tronsonul Cernavodă-Medgidia
Contractul pentru execuția porțiunii de autostradă Cernavodă-Medgidia a fost reziliat, la începutul lunii aprilie, din cauza neînțelegerilor și nerespectării contractului pentru execuția tronsonului încheiat între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și compania franceză Colas.
"Măsura a fost luată de către CNADNR ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua execuția lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile și având în vedere lipsa unei planificări și mobilizări corespunzătoare, precum și lipsa aprovizionării cu materiale", declarau oficialii CNADNR, într-un comunicat de presă, după ce i-au notificat pe francezii de la Colas în privința rezilierii contractului.
Potrivit Companiei de Drumuri, execuția lucrărilor la podețe și structuri a fost oprită de Inspectoratul de Stat în Constructii, din octombrie 2010, din cauză că antreprenorul, în calitate de proiectant, nu a respectat standardele privind calitatea în construcții.
"Mai mult, lucrările de descărcare arheologică ce sunt în sarcina antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a început retragerea utilajelor de pe șantier", se menționa în comunicat.
Sursa: B1 TV