În timp ce drumurile europene au fost şi în 2017 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale mortalitate din UE (98 de accidente mortale la un milion de locuitori, dublu faţă de media din UE), a anunţat marţi Comisia Europeană.
Executivul comunitar subliniază că în prezent doar două state membre, România şi Bulgaria, au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, faţă de şapte state membre în anul 2010. De asemenea, în 2017 majoritatea statelor membre aveau o rată a accidentelor mortale mai mică de 60 de decese la un milion de locuitori, iar opt din aceste state aveau chiar o rată a accidentelor mortale mai mică de 40 de decese la un milion de locuitori.
În UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Marea Britanie (27), Olanda (31) şi Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Pe de altă parte, Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale în 2017 faţă de anul 2016, de minus 32% şi, respectiv, minus 20 %. În schimb, în România numărul de accidente mortale a crescut cu un procent în 2017 faţă de anul 2016.
"25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile noastre în ultimul an şi multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viaţa. Siguranţa rutieră este, fără doar şi poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetăţenii europeni. Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete, pe care intenţionam să le anunţam în săptămânile următoare", a declarat comisarul pentru Transporturi, Violeta Bulc, potrivit Agerpres.
Deşi tendinţa de scădere a numărului de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE este încurajatoare, îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă. În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporţie însemnată de participanţi la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliştii şi motocicliştii. Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an.