Bucureşti - un oraş de coşmar Cu siguranţă, edilii bucureşteni se numără printre cei mai înjuraţi români. Trafic sufocant, cozi intreminabile la semafoare, un adevărat calvar - asta găsim în fiecare zi în buletinele de ştiri sau prin paginile ziarelor. Dar degeaba! Nimeni nu face nimic. De fapt, greşim. Mii de kilometri de borduri s-au plantat, peste noapte, prin tot Bucureştiul. Astfel, s-a ajuns la performanţa ca fiecare groapă din şosea să aibă bordura ei. Nou-nou
Bucureşti – un oraş de coşmar
Cu siguranţă, edilii bucureşteni se numără printre cei mai înjuraţi români. Trafic sufocant, cozi intreminabile la semafoare, un adevărat calvar – asta găsim în fiecare zi în buletinele de ştiri sau prin paginile ziarelor. Dar degeaba! Nimeni nu face nimic. De fapt, greşim. Mii de kilometri de borduri s-au plantat, peste noapte, prin tot Bucureştiul. Astfel, s-a ajuns la performanţa ca fiecare groapă din şosea să aibă bordura ei. Nou-nouţă, din cel mai „beton“ ciment. De ce din ciment? Pentru că, spune primarul Videanu, firma lui era cel mai important producător de borduri de granit din ţară şi nu a vrut să amestece lucrurile. De parcă nu erau deja destul de amestecate…
Dar să lăsăm bordurile acolo unde sunt, asta până dă o ploicică şi le macină pe toate, şi să revenim la drumurile noastre. Drumuri pline de maşini parcate. Ceva normal! În Bucureşti, sunt câteva zeci de mii de locuri de parcare şi peste un milion de maşini. Asta dacă nu ţinem cont de cele care tranzitează în fiecare zi Capitala. Iar oamenii trebuie să parcheze undeva. Cum trotuarele sunt deja ocupate, nu au de ales – îşi lasă maşina pe străduţele înguste care, la noi, se numesc bulevarde.
Mulţi ţin la spaţiile verzi – este ceva firesc. Dar oricum, în Bucureşti, aceste spaţii numai verzi nu mai pot fi numite. Sunt pline de maşini, iar printre ele se plimbă, cu coada ridicată, celebrii câini comunitari. De ce nu se fac parcări, de ce nu se ridică pasaje, de ce nu se repară drumuri, de ce semafoarele în loc să fluidizeze traficul mai mult îl încurcă? Raspunsuri veţi afla la „Culisele economiei“.
Tutun şi implicare socială
A fost jurnalist şi a lucrat la câteva instituţii media de primă mână. Acum Gilda Lazăr este Director Corporate Affairs la JTI România, companie pe care a implicat-o în numeroase programe culturale, sociale şi de mediu. Da, pare ciudat, dar o cifră demnă de luat în calcul din profitul companiei care are un cuvânt important de spus în industria românească a tutunului se îndreaptă spre tot felul de proiecte de responsabilitate socială. De ce? O să aflăm sâmbătă de la Gilda Lazăr.