Întotdeauna, pentru o vacanță în străinătate, turiștii români aleg hotelul în funcție de apropierea de plajă și au preferințe ferme în privința acesteia: să fie cu nisip fin, să aibă dotări moderne (inclusiv baruri), activități de agrement și să fie preferabil aproape de centrul stațiunii.
"De două sezoane încoace, românii cheltuie în medie între 300 și 350 de euro de persoană pe un sejur de șapte zile pe litoral în străinătate, sejur pe care îl aleg în funcție de plaje. Optează pentru cele late și cu nisip fin, poate datorită obișnuinței cu plajele din România, și doresc ca ele să fie bine dotate cu șezlonguri, umbrele și baruri. Totodată, cele mai bine vândute hoteluri sunt cele situate pe plajă sau care au shuttle bus asigurat către plajă. Acesta este factorul decisiv în funcție de care românii aleg un hotel, dar nu singurul”, spune Marius Pandel, CEO Christian Tour.
Pe lângă dimensiunile și dotările plajelor, foarte apreciate – în special de către familiile cu copii – sunt cele cu o intrare lină în apă, fără pietre. Cu toate că stau la plajă între trei și patru ore pe zi, românii sunt mari amatori de activități de agrement: închiriază echipamente pentru skijet, parasailing, kitesurfing și banana surfing, dar fac și windsurfing, și kitesurfing. Mai mult, se dau în vânt după croazierele cu mici ambarcațiuni, iar, în ce privește viața de noapte, turiștii români preferă cluburile situate pe plajă sau petrecerile ce se desfășoară în astfel de locații.
În altă ordine de idei, pentru litoralul românesc prețul mediu al unui sejur este de circa 700 de lei. Mai mult, anul acesta, sunt mai multe hoteluri renovate și plaje modernizate, iar Venus devine cea de-a doua stațiune modernizată aproape în totalitate, după Mamaia. De asemenea, acum, la început de iunie, gradul de ocupare pe litoral este cu mult mai mare decât anul precedent, reiese din datele agențiilor de turism. Potrivit datelor Bibi Touring, într-un TOP al vânzărilor pe 2015 se află Mamaia, urmată de Eforie Nord, Neptun, Saturn şi Venus, iar pe segmentul familii cu copii, topul este condus de Jupiter, Venus şi Saturn. ”Pentru Mamaia, vânzările au crescut cu 7% față de anul trecut, iar staţiunile Eforie Nord și Neptun păstrează aceeaşi poziţie ca şi anul trecut”, spun reprezentanții agenției.