Ceva nou, ”tot timpul”, altfel se plictisesc clienții. Aceasta este deviza sălilor de sport din România, pe modelul din Vest. Într-o piață a fitnessului evaluată la 100 milioane de euro, lucrurile nu pot scăpa de sub control, altfel încasările s-ar reduce la jumătate.
”Noi mergem foarte mult pe ideea de diversitate, ca să acoperim toate nevoile de antrenament ale corpului. Degeaba faci sport dacă nu arăți bine. Avem întotdeauna combinații de antrenamente”, spune Cori Grămescu, manager LadyFit.
De altfel, tot timpul anului sălile de sport anunță diverse programe în ideea de a crește numărul clienților. ”Încercăm să venim cu ceva nou în permanență, pentru că știm că cei care fac sport își doresc să evite monotonia. Anul acesta am introdus câteva cursuri noi, cum ar fi TRX – un antrenament în care se lucrează cu un sistem de benzi și inspirat din exercițiile marinei americane, BODY FLY – antrenament ce își are originile în acrobatiile cu eșarfe ale cunoscutului Cirque du Soleil sau MOM2BE, un curs gândit special pentru gravid”, spune și Liora Zytcer, Manager Fitness Pescariu Sports&SPA. Potrivit acesteia, majoritatea clienților sunt persoane cu o agendă încărcată, cu un program obositor, pentru care câteva ore petrecute la club pot fi ca o mini-vacanță.
”Prețul unui abonament valabil o zi, cu care clienții au acces la toate facilitățile, costă 35 de euro. Cei care doresc să își achiziționeze un abonament valabil trei luni și cu care au acces la o singură facilitate vor plăti 505 euro, iar cei care își doresc un abonament all inclusive plătesc 2106 euro pe an, acesta fiind cel mai solicitat tip de abonament, ales de aproximativ 65% dintre membri”, explică Liora Zytcer.
La rândul lor, reprezentanții World Class spun că această industrie, ca și multe altele se bazează pe sezonalitate și trenduri. ”În România, industria fitnessului nu este încă foarte matură, iar trendurile nu sunt atât de bine stabilite precum piața din Vest. Totuși, în ultimii ani se observă din ce în ce mai clar un trend în ceea ce privește sezonalitatea în antrenament. Lunile de vară sunt recunoscute ca low season. Noi am venit în permanență cu ofertă personlizată pentru clienții noștri, în perioada verii, ceea ce ne-a ajutat în a crea o bază de membri fideli ai acestei perioade”, explică ei. (Sursa FOTO: Pescariu Sports & SPA)