Anul trecut, Diverta a închis 13 magazine şi a deschis două în Sun Plaza şi Atrium Center Arad. Compania a încheiat anul 2010 cu o cifră de afaceri de 21 milioane euro şi estimează pentru anul acesta cel puțin menținerea cifrei de afaceri.
„Măsurile luate în 2010 – reducerea costurilor operaţionale, închiderea magazinelor neprofitabile etc – precum şi stabilizarea pieţei vor influenţa pozitiv evoluţia profitului operaţional în 2011. Diverta a întreprins acţiuni în toate sectoarele pentru maximizarea profitabilităţii şi pentru 2011 societatea își propune un profit operaţional pozitiv”, a declarat Andreea Anghelof, Senior Partner Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR).
Piaţa de carte în scădere
În prezent, reţeaua Diverta are 50 de magazine. Potrivit CITR, piaţa de carte a înregistrat în 2010 un trend descendent, concretizat într-o scădere cu aproximativ 15% comparativ cu 2009. Piaţa de carte străină a fost în scădere cu aproximativ 25% faţă de anul 2009, valoarea medie a coşului de cumpărături suferind la rândul său o scădere semnificativă.
„Anul trecut, la Diverta, vânzările au fost susţinute de promoţiile 3 la preţ de 2 (la 3 cărţi cumpărate, cea cu preţul cel mai mic este oferită gratuit) şi preţ unic. În luna august 2010, Diverta a realiniat preţurile la carte şi s-au iniţiat campanile „Dai carte ai parte”’ şi „Facem schimb de jucării”’, campanii ce au adus un plus în vânzări, şi care au fost reluate începând cu ianuarie 2011 şi vor continua până în august 2011”, a adăugat Anghelof.
În prezent, Diverta este în perioada de observaţie şi lucrează împreună cu Casa de Insolvență Transilvania la planul de reorganizare al reţelei, care ar putea fi depus la începutul lunii mai 2011.