Angajaţii diviziei Ford responsabili pentru remodelarea unităţilor de producţie ar fi acceptat bani de la partenerii de afaceri ai producătorului auto american, în schimbul cărora au aprobat facturi prin care au suprataxat Ford, a anunţat luni purtătoarea de cuvânt a procuraturii din Koln, Christina Pohlen.
“O persoană a fost arestată, dar în acest moment noi nu comentăm cine este persoana sau pentru cine lucrează”, a explicat Christina Pohlen. Şi fabrica din Cologne a fost verificată de procurori. Ford este victima şi cooperează cu investigatorii, a declarat Christina Pohlen.
Cazul din Koln este asemănător cu cel din Saarbruecken (Germania).
Ford Motor a înregistrat în perioada iulie-septembrie 2010 un profit trimestrial net peste aşteptări, de 1,7 miliarde de dolari, acesta fiind al şaselea trimestru consecutiv în care compania americană a înregistrat profit.
Ford a precizat că profitul său net a crescut cu 68% de la 997 milioane de dolari, sau 26 de cenţi pe acţiune în trimestrul al treilea 2009, până la 1,7 miliarde dolari, sau 43 de cenţi pe acţiune în trimestrul al treilea al acestui an. Analiştii mizau pe un profit de 38 de cenţi pe acţiune.
Veniturile au scăzut cu 3% până la 29 de miliarde de dolari, de la 30,3 miliarde dolari. Însă dacă se exclud veniturile diviziei Volvo, veniturile Ford au crescut cu 1,7 miliarde dolari.
Ford, care se aşteaptă să fie net profitabil în 2010, a mai anunţat că a plătit datorii în valoare de două miliarde de dolari în trimestrul al treilea, urmând să achite şi şi 3,6 miliarde de dolari reprezentând restul datoriilor către fondul de asigurări de sănătate al sindicatului United Auto Workers (UAW).
Ford, singurul mare producător auto american care a evitat falimentul, a câştigat 15,1% din piaţa de autovehicule uşoare din SUA în trimestrul al treilea al acestui an, în creştere faţă de 13% în urmă cu doi ani.
În vara lui 2007, Ford Europe a cumpărat de la statul român, reprezentat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), 72,4% din acţiunile Automobile Craiova pentru care a platit suma de 57 de milioane de euro.
Citeşte şi Scandalul «mita de la Daimler» face valuri în Rusia. DNA tace
SURSA: Agerpres
Corupția în Germania, episodul 2: După Daimler, a venit rândul Ford
13 decembrie 2010, 15:50
Ultima modificare în 13 decembrie 2010, 17:50
Locuinţele şi birourile angajaţilor şi furnizorilor Ford Motor din oraşele germane Koln şi Leverkusen au fost verificate luni de procurori, din cauza acuzaţiilor de fraudă şi luare de mită.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Bruxelles consideră că atacurile asupra euro îngreunează schiţarea viitorului UE
- România ar avea nevoie de un acord cu FMI fără o sumă concretă, pentru prevenirea populismelor
- Wolfgang Schauble: Germania nu este responsabilă de actuala criză din zona euro
- Nu este în stilul președintelui genul acesta de abordare, de a comanda
- Boc: Numărul de bugetari va scădea sub 1,29 milioane angajaţi până la sfârşitul anului
- Emil Boc: Dacă am fi continuat politicile din 2008, am fi avut în 2009 un deficit de cel puţin 12%
- Chinezii au cumpărat în acest an peste 18 milioane de autovehicule
- Grecia și Irlanda nu vor fi capabile să-și plătească datoriile
- Cum şi unde încheiem o poliţă de asigurare împotriva dezastrelor naturale
- «Big brother» pe șosele, sau cum te verifică șeful când ești la volan