Piaţa auto din SUA a înregistrat un declin de 23% în septembrie, la 9,2 miloane de unităţi, faţă de aceeşi lună din 2008, General Motors (GM) şi Chrysler fiind cel mai grav afectate de încheierea programului guvernamental al primei de casare. Vânzările GM şi Chrysler, producători americani care au fost restructuraţi după ieşirea din faliment, s-au prăbuşit cu 45% şi 42%. Grupul Ford a reuşit să-şi tempereze declinul la doar 5%, comparativ cu septembrie 2008, în pofida
Piaţa auto din SUA a înregistrat un declin de 23% în septembrie, la 9,2 miloane de unităţi, faţă de aceeşi lună din 2008, General Motors (GM) şi Chrysler fiind cel mai grav afectate de încheierea programului guvernamental al primei de casare.
Vânzările GM şi Chrysler, producători americani care au fost restructuraţi după ieşirea din faliment, s-au prăbuşit cu 45% şi 42%.
Grupul Ford a reuşit să-şi tempereze declinul la doar 5%, comparativ cu septembrie 2008, în pofida sistării programului guvernamental de sprijinire a sectorului auto.
Faţă de luna august, vânzările auto din SUA au coborât cu 41%, potrivit datelor Autodatacorp.
Cei trei mari constructori auto niponi prezenţi pe piaţa americană, Toyota, Honda şi Nissan au scăzut cu 13%, 20%, respectiv 7%.
„Cifrele privind piaţa auto nu sunt foarte îngrijorătoare. Mai degrabă, piaţa este preocupată de de sănătatea economiei SUA, iar companiile japoneze în special de fluctuaţiile yenului”, a declarat Kazuyuki Terao, analist la compania RCM Japan din Tokio.
Vânzările auto din septembrie 2008 au fost afectate de prăbuşirea băncii Lehman Brothers şi agravarea crizei financiare, evenimente care au împins companiile GM şi Chrysler spre faliment. Piaţa auto americană din septembrie anul trecut a totalizat la 12,2 milioane de unităţi.
SURSA: Mediafax