Producătorii japonezii de electronice trec prin cea mai grea perioadă din ultimii ani, înregistrând pierderi în fiecare trimestru, iar ratingurile lor au ajuns să fie retrogradate la cele mai joase niveluri.
Ratingul companiei Sony, care a înregistrat pierderi pentru al şaptelea trimestru consecutiv, a fost retrogradat de agenţia de evaluare financiară Moody’s la Baa3 de la Baa2, citând cererea din ce în ce mai mică înregistrată de companie pe segmentul televizoarelor şi camerelor foto. Perspectiva asociată ratingului este una negativă.
Este pentru a treia oară anul acesta când ratingul Sony a fost retrogradat de Moody’s. De asemenea, Standard & Poor a tăiat ratingul pe termen lung al companiei de două ori. Sharp şi Panasonic sunt în aceeaşi situaţie, ratingul lor fiind retrogradat de Fitch Ratings, respectiv Standard & Poor.
Ratingul Sony a scăzut saşe niveluri, de la Aa3 în 2003, la Baa2 în prezent. Compania care a inventat walkmanul se luptă de ani buni să ţină pasul cu Apple şi Samsung, nereuşind însă să lanseze un produs revoluţionar.
Sony a înregistrat o pierdere de 195 de milioane de dolari în trimestrul trei, încheiat la 30 septembrie , deşi analişti se aşteptau la profit. Kazuo Hirai, CEO-ul Sony, a anunţat că va concedia 10.000 de angajaţi şi va renunţa la mai multe active, focusul fiind în prezent pe dispozitive mobile, jocuri şi camere foto.
Sharp, cel mai mare producător de ecrane cu cristale lichide din Japonia şi unul dintre cei mai mari producători de aparatură electronică din lume a anunţat, recent, că se aşteaptă la pierderi de aproape şase miliarde de dolari în acest an fiscal, reprezentanţii companiei având îndoieli privind supravieţuirea acesteia. Anunţul Sharp a venit la doar o zi după ce Panasonic a anunţat că pierderile sale ar putea fi de 9,5 miliarde de dolari.