Compania petrolieră Castrol, producătorul de pneuri Continental şi gigantul mondial din domeniul sănătăţii Johnson and Johnson au luat decizia să nu-şi mai reînnoiască înţelegerile, ajunse la final, potrivit ziarului britanic.
''Noi nu mai suntem sponsorii FIFA de la Cupa Mondială de anul trecut, cred'', a confirmat un purtător de cuvânt al firmei Johnson and Johnson, citat de The Daily Telegraph.
''Pentru noi a fost o mare platformă, iar acum utilizăm fotbalul la nivel regional'', a explicat, la rândul său, Continental.
Într-o reacţie transmisă AFP, FIFA a considerat ''natural'' ca aceste firme să-şi evalueze strategiile de sponsorizare.
''Schimbările la finalul unui ciclu de sponsorizare sunt obişnuite în industria sportului şi au avut întotdeauna loc la începutul comercializării legate de Cupa Mondială'', afirmă Thierry Weil, directorul marketing al FIFA.
''Contractele cu Castrol, Continental şi Johnson and Johnson erau prevăzute până la sfârşitul anului 2014 şi deci au expirat pe 31 decembrie 2014'', a adăugat Weil, precizând că FIFA se află ''în discuţii avansate'' cu mai multe companii pentru noi contracte de sponsorizare şi aceasta la trei categorii fixate de FIFA.
Deputatul conservator englez Damian Collins, care militează pentru reforme în cadrul FIFA, vede în aceste pierderi de sponsori proba că organizaţia a devenit ''o marcă toxică''.
În schimb, FIFA are din 2013 ca sponsor conglomeratul rus Gazprom în vederea viitoarei Cupe Mondiale 2018 din Rusia.
Numeroşi observatori şi actori din lumea fotbalului cer schimbări majore la FIFA, prezidată din 1998 de elveţianul Joseph Blatter (78 ani) şi minată de acuzaţii de corupţie legate de atribuirea Mondialelor 2018 şi 2022 din Rusia, respectiv Qatar. Blatter va candida pentru un al 5-lea mandat la preşedinţie la alegerile prevăzute pe 29 mai.AGERPRES