După Volkswagen, și BMW raportează o scădere a profitului

Grupul german BMW a raportat o scădere cu 4,5% a profitului în primul trimestru al acestui an. Anunțul vine după ce și rivalii Audi, parte a grupului Volkswagen, și marca Mercedes-Benz a grupului Daimler au anunțat reculuri.

Conform rapoartelor financiare aferente primului trimestru din acest an marja de profit a celor de la BMW a scăzut la 9,9% de la 11,6% în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce valoarea aceluiași indicator al Audi a ajuns la 11,1%, iar cea a Mercedes-Benz la  3,3%.
În ciuda acestor reculuri, toate cele trei mărci au anunțat că se așteaptă la o menținere a veniturilor pentru întregul an la un nivel similar cu cel din 2012. De altfel, chiar și discursurile oficialilor celor trei branduri sunt similare, mizând pe vânzările din Asia și Amersica pentru a estompa declinuyl din Europa.
În cazul BMW, Norbert Reithofer, CEO al companiei a menționat că se așteaptă la vânzări record în acest an grație lansării modelelor Seria 4 și Seria 3 GT însă „din cauza cheltuielilor pentru dezvoltarea de noi tehnologii și a investițiilor în calibrarea rețelei de producție ne așteptăm să obținem la finalul anului un profit înainte de taxare similar cu cel din 2012”.
În primele trei luni ale anului BMW a comercializat 381.404 unități, cu 7% mai multe decât anul trecut, menținându-și un avans11.904 unități în fața Audi. Mercedes-Benz a raportat 324.898 de unități, în scădere cu 3,5%, menținându-se pe poziția a treia în clasamentul mărcilor premium.
Pentru a își menține poziția de lider, BMW a anunțat lansarea a 25 de noi modele până la finalul anului viitor, dintre care nu mai puțin de zece nu au un predecesor. De cealaltă parte, Audi are în plan dublarea numărului de SUV-uri purtând emblema cu patru cercuri până în 2020, în timp ce Mercedes-Benz va pune pe piață 13 vehicule noi.
În urmă cu câteva zile, grupul german Volkswagen, cel mai puternic producător european de vehicule, a anunțat că în primul trimestru al lui 2013 veniturile sale au scăzut la 46,6 miliarde euro de la 47,3 miliarde cu un an în urmă. Profitul mărcii principale aproape s-a înjumătățit.Brandul premium al grupului, Audi, a rămas cel mai mare contributor la profitul operațional al companiei. În primul trimestru, Audi a avut un profit operațional de 1,3 miliarde de euro, în scădere cu 100 de milioane față de perioada corespunzătoare din 2012.