BMW este a doua companie auto lovită de scandalul standardelor de emisii, care a distrus Volkswagen săptămâna aceasta și a dus la demisia CEO-ului companiei, scrie portalul de ştiri Business Insider. Acţiunile BMW au scăzut joi cu până la 9% după ce o revistă germană a relatat că SUV-ul diesel X3 xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea, amplificând îngrijorarea că investigaţia împotriva Volkswagen s-ar putea extinde la alţi producători.
Producătorii de autoturisme din întreaga lume au văzut cum prețurile acțiunilor lor s-au prăbuşit după ce îngrijorarea investitorilor pe seama scandalului declanşat vineri de autoritățile de reglementare din SUA se extinde dincolo de VW și dincolo de Statele Unite ale Americii.
Și un raport media din Germania ne dă prima confirmare în acest sens. Modelul BMW X3 xDrive 2.0d depășește în mod şocant standardele europene de emisii de 11 ori, potrivit AutoBild.de.
Un purtator de cuvant al BMW a declarat pentru AutoBild că maşinile companiei nu au nici o funcție pentru detectarea ciclurilori de evacuare.
Acţiunile BMW s-au prăbuşit cu 9%.
Datele AutoBild vin din partea International Council on Clean Transportation ICCT. Managerul pentru Europa al organizației, Peter Mock a declarat pentru publicaţia germană că "toate datele măsurate sugerează că acest lucru nu este o problemă similară scandalului în care este implicat Volkswagen."
Indicele Euro Stoxx 600 a scăzut cu mai mult de 2% după această ştire.
O reacţie rapidă prin e-mail din partea analistului Arndt Ellinghorst la Evercore ISI explică posibilul impact asupra BMW, spre deosibire de VW, compania germană ale cărei acţiuni au scăzut cu 35% în două zile.
Iată comentariul său:
„Universitatea West Virginia si EPA au analizat in mod special un BMW X5 ca parte a investigațiilor în ce priveşte Volkswagen. BMW a promovat. De asemenea, teste recente ale ICCT au arătat că BMW a fost unul dintre cele mai puternici performeri în cadrul testărilor. Trebuie să fim însă atenți să nu amestecăm lucrurile. Aproape fiecare maşina are emisii mai mari pe şosea în comparație cu testele de laborator.”