Duster, dus în Maroc pentru a fi testat

Francezii au dus Dacia Duster în Maroc pentru a fi supusă unui test-drive riguros din partea jurnaliştilor. Primii care au publicat rezultatele testului sunt cei de la autonews.fr, care au realizat şi un material cu Dacia Duster, plimbată pe şoselele şi nisipurile din Marrakech. Redactorii francezi care au testat Duster-ul sunt de părere că maşina se adresează marii majorităţi, nu celor care îşi doresc un model care să bată înspre segmentul de lux. Aceştia au declarat că nu

Francezii au dus Dacia Duster în Maroc pentru a fi supusă unui test-drive riguros din partea jurnaliştilor. Primii care au publicat rezultatele testului sunt cei de la autonews.fr, care au realizat şi un material cu Dacia Duster, plimbată pe şoselele şi nisipurile din Marrakech.

Redactorii francezi care au testat Duster-ul sunt de părere că maşina se adresează marii majorităţi, nu celor care îşi doresc un model care să bată înspre segmentul de lux. Aceştia au declarat că nu există la ora actuală maşină care să fie atât de ieftină şi care să poată oferi ce oferă Dusterul românesc. Astfel că nu e de mirare că în doar 15 zile, Duster a primit nu mai puţin de 5.000 de comenzi în Hexagon.

Jurnaliştii francezi recomandă Dacia, în ciuda „micilor imperfecţiuni” pe care le are ca orice model low-cost. Aceştia spun că Duster oferă un „confort remarcabil” pentru toţi pasagerii, dar şi o poziţie bună de condus pentru şofer.

Presa franceză spune că Marocul va deveni „cea de-a doua Românie” a Daciei, întrucât producţia Dacia de aici va ajunge la 400.000 de unităţi pe an, ceva mai mult decât la uzina de la Mioveni unde producţia va ajunge la 350.000 de unităţi. În momentul de faţă, la uzina de la Casablanca se produc 70.000 de unităţi, însă din 2012 va fi disponibilă noua uzină de la Tanger.

În România, la uzina Dacia din Piteşti, capacitatea de producţie pentru Duster se va situa la 150.000 de maşini pe an, se arată într-un articol al Les Echos. În Rusia, capacitatea va fi de 60.000 de unităţi, la fel ca în Brazilia. Pentru Columbia şi India, Renault prevede un volum de fabricare de 20.000 şi respectiv 30.000 de autovehicule Duster pe an. În India, modelul va fi construit la o nouă uzină a alianţei Renault-Nissan.

Dacia se plasează pe primul loc în Uniunea Europeană în funcţie de ritmul de creştere a numărului de înmatriculări noi de autoturisme din martie, de 61%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, însă piaţa auto din România a înregistrat a doua scădere ca mărime din UE, de 50,4%.

DETALII:
Citeşte şi test-drive-ul Capital