Considerate odată ca un produs de nişă pentru cei bogaţi, SUV-urile sunt foarte populare pe întreg spectrul de preţ. De exemplu, vânzările de autoturisme Renault Duster, un autovehicul de teren care în Rusia se vinde pentru 479.000 de ruble (14.600 de dolari) au crescut cu 86% în acest an, modelul ocupând locul patru în topul celor mai bine vândute maşini din Rusia în 2013, potrivit cifrelor furnizate de Association of European Businesses (AEB). De asemenea, vânzările înregistrate de modelul Toyota RAV 4, care se vinde pentru 998.000 de ruble (30.400 de dolari) au crescut cu 47%.
‘Nu am suficiente XC60 în acest moment’, declară la rândul său directorul general de la Volvo Cars Rusia, John Stech, refedindu-se la un modelul de SUV de lux care în Rusia se vinde pentru 1,5 milioane ruble (45.600 dolari).
Analiştii susţin că producătorii auto care vor avea succes în Rusia sunt cei care vor oferi un mix de produse adecvat, ceea ce înseamnă o selecţie mare de SUV-uri. Un exemplu în acest sens este Ford Sollers, o societate mixtă între grupul american Ford şi constructorul rus Sollers, care va adăuga modelele de teren Edge şi EcoSport începând din 2014.
‘Au apărut capacităţi de producţie locală şi din ce în ce mai multe modele au fost concepute pentru zona de preţ accesibilă’, a declarat directorul Ford Sollers, Ted Cannis. ‘Există motive natural să cumperi un SUV în Rusia, unde este bine să ai un 4X4 pe timp de iarnă’, a mai spus Cannnis.
La nivel general însă, vânzările de autovehicule noi în Rusia au scăzut cu 6% în acest an, după trei ani consecutivi de creşteri de două cifre, susţine Association of European Businesses, un grup de lobby care numără printre membrii săi şi marii constructori auto străini prezenţi în Rusia. Modelele care au înregistrat scăderi în acest an sunt cele compacte, precum Ford Focus, Chevrolet Cruze şi Renault Logan. În schimb, autovehiculele de teren şi modelele premium au înregistrat vânzări crescute.
AEB se aşteaptă ca în acest an pe piaţa din Rusia să fie vândute 2,75-2,8 milioane autovehicule noi, urmând ca în 2014 vânzările să se stabilizeze. Constructorii auto mizează pe faptul că în Rusia vârsta medie a unui autoturism este de 11,8 ani, faţă de 7 ani în Europa, iar la fiecare 1.000 de ruşi sunt 260 de autoturisme, faţă de 532 în Germania.
SURSA: Agerpres