Mai precis, pilotul francez Alain Prost, cel care a pilotat un Duster modificat special pentru curse de raliuri, a câștigat în fața lui Jean-Philippe Dayraut, cel care a câștigat titlul de anul trecut, cu o Skoda Fabia.
Astfel, după prima etapă a campionatului, Alain Prost, pilotul Daciei Duster, se clasează pe primul loc cu 154 de puncte, în timp ce Dayraut ocupă cea de-a doua poziție cu 150 de puncte.
Caroseria vehiculului de competiţie Dacia Duster a fost adaptată exigenţelor concursului: suprafeţele vitrate mari şi poziţia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o bună vizibilitate frontală şi laterală.
Trofeul Andros a luat fiinţă în 1990. Acest campionat pe gheaţă combină performanţele de viteză cu spectacolul, în cadrul mai multor categorii de probe.
FIŞA TEHNICĂ A VEHICULULUI DE COMPETIŢIE DACIA DUSTER
ŞASIU
Tubular, din oţel
Suspensii cu două braţe triunghiulare
MOTOR
VQ 30 al Alianţei Renault Nissan
Dispunere centrală în partea din spate
6 cilindri dispuşi în V
24 de supape
Cilindree (cm³): 2 987
Alezaj x cursă (mm): 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maximă (rot/min): 7 500
Cuplu maxim Nm CEE: 360
Regim cuplu maxim (rot/min): 5 500
TRANSMISIE
Cutie de viteze secvenţială SADEV cu 6 rapoarte
SISTEM DE FRĂNARE
Frâne faţă (ø în mm – tip) 260 – oţel ventilat
Frâne spate (ø în mm – tip) 265 – oţel
ROŢI
5.5’’ x 16’’ magneziu
DIMENSIUNI / MASE
Lungime: 4 001 mm
Lăţime: 1 900 mm
Punte faţă/spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Greutate: 950 kg
Rezervor carburant (L) 25