Dacă scoatem din calculul punctajului EuroNCAP secțiunile ”Safety assist” (care acordă puncte pentru dotări de genul avertizare sonora centura de siguranță, limitator de viteză și ESC – control electronic al stabilității) și ”Pedestrian protection” (care se referă la modul în care este afectat un pieton lovit frontal de respectiva mașină), Dusterul se dovedește a fi mai aproape la capitolul siguranță de unii dintre competitorii săi.
Astfel, în ceea ce privește protecția ocupanților adulți, Dusterul a obținut un scor de 74%, ușor sub Mazda CX-7 (care a primit 76%) și, într-adevăr, la mare distanță de VW Tiguan sau BMW X1 (87% fiecare), Hyundai ix35 (90%) sau Audi Q5 (92%).
La capitolul protecția pasagerilor copii, Dusterul este, din nou, foarte aproape de Mazda CX-7 (78% la Dacia față de 79% la modelul japonez) și, surpriză, peste Mercedes GLK (76% la acest capitol, dar cinci stele per ansamblu) și foarte aproape de VW Tiguan și Volvo XC60 (79% pentru siguranța copiilor, cinci stele per ansamblu).