E-commerce-ul câştigă din ce în ce mai mult teren pe piaţa chineză, înregistrând creşteri spectaculoase de la trimestru la trimestru.
Chiar dacă se spune că asiaticii sunt foarte atenţi la cheltuieli, afacerile tot mai mari înregistrate de retailerii online arată că se naşte încet, dar sigur, un nou model de shopping pe o piaţă cu un potenţial uriaş.
Creşeterea consumului şi a puterii de cumpărare vor avea cel mai important cuvânt de spus în ceea ca priveşte dezvoltarea comerţului virtual, după părerea lui Dong Tao,economist al Credit Suisse.
E-commerce-ul a înregistrat, în al doilea trimestru, o creştere cu 91,9% în China, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 56,3 miliarde de yuani, sau 8,26 miliarde de dolari.
Taobao, cel mai mare magazin virtual din China, are 145 de milioane de membrii, număr care reprezintă 43% dintre internauţii ţării. eBay-ul chinez se aşteaptă în acest an la afaceri de 400 milioane de yuani.
Pentru retaileri mesajul e clar: Vindeţi online!
Creşterea constantă şi substanţială acomerţului online determină şi retailerii traditionali să intre pe acest segment.
Astfel, reţeaua de magazine fashion Uniqlo, a vândut în 11 zile de la intrarea în mediul virtual produse în valoare de 4,1 milioane de yuani. „Este o piaţă foarte vastă şi ne aşteptăm să creştem şi mai mult anul viitor”, au declarat oficialii Uniqlo.
SURSA: The New York Times