E-Distribuţie Banat, companie din grupul Enel România, a reluat alimentarea cu electricitate pentru circa 99% din clienţii alimentaţi de reţelele de medie şi înaltă tensiune afectate de furtună, potrivit Agerpres.
Astfel, în cursul nopţii şi până la ora 11:00, a fost reluată alimentarea cu electricitate pentru un număr estimat de peste 222.000 de clienţi.
Compania mai arată că pe teren se află 124 de echipe, din care 94 ale E-Distribuţie şi 30 ale firmelor contractoare, iar intervenţiile vor continua inclusiv pentru remedierea deranjamentelor individuale din reţelele de joasă tensiune.
Miercuri, Niculae Havrileţ, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) a declarat că instituţia va amenda companiile de distribuţie din grupurile Electrica şi Enel cu până la 200.000 de lei pentru fiecare zonă unde consumatorii nu au fost realimentaţi în termenul prevăzut de legislaţie, după furtuna de duminică.
"Am demarat la Enel şi Electrica o acţiune de verificare, să vedem dacă au respectat prevederile legale, potrivit cărora trebuie să alimenteze toţi consumatorii din mediul urban în 48 de ore, iar pe cei din mediul rural în cel mult 72 de ore de la producerea evenimentului, în cazul unei furtuni deosebite, cum a fost cea de duminică. Acolo unde nu s-a respectat această prevedere, vom aplica o amendă de până la 200.000 de lei pentru fiecare zonă care nu a fost alimentată la termen", a spus Havrileţ.
În total, la nivelul ţării, circa 500.000 de consumatori de energie au fost afectaţi de furtuna de duminică, potrivit Ministerului Energiei