E gata cu mașinile pe benzină și motorină. Cea mai mare putere a lumii a anunțat. China ar putea cuceri piața europeană a vehiculelor electrice, dacă Uniunea Europeană nu ia măsuri.
Piața europeană a mașinilor electrice mici va fi dominată de China, dacă Uniunea Europeană nu ia măsuri rapide pentru a permite producătorilor să furnizeze profitabil vehicule ieftine pentru piața de masă, potrivit unui raport JATO Dynamics citat de Forbes.
Creștere rapidă în Europa
Piața mașinilor electrice a avut o creștere rapidă în ultimii ani în Europa, dar de la o bază foarte scăzută. Vânzările de vehicule electrice din prima jumătate a acestui an în Europa de Vest au fost de 483.304, înregistrând o creștere de 124% față de prima jumătate a anului 2020, potrivit Schmidt Automotive Research.
Dar cota de piață a fost puțin peste 4%. Aceste vânzări au fost în mare parte vehicule de lux și foarte scumpe, în timp ce mașinile electrice mici sunt și de 3 ori mai scumpe decât echivalentele lor cu motor cu ardere internă (ICE).
De asemenea, vînzările depind de subvențiile de stat, sumele pentru contribuabilii germani ajungând la aproape 12.000 dolari, deși acestea nu se aplică mașinilor de lux.
Prețurile au scăzut masiv în China
În plus, prețurile mașinilor electrice au mers în direcția opusă în Europa și SUA, comparativ cu China.
„În timp ce prețurile vehiculelor electrice din China au scăzut semnificativ, cu 47% începând din 2011, pe piețele din SUA și Europa prețurile vehiculelor electrice au crescut în aceeași perioadă cu 38 % și, respectiv, 28% „, se spune în raport.
„Astăzi, consumatorii din China pot cumpăra un vehicul electric nou-nouț cu doar 3.700 euro (4.400 de dolari). Comparativ cu China, prețul de vânzare cu amănuntul pentru un vehicul electric în SUA continuă să crească mai repede decât pe orice altă piață mondială. Acum ajuns la 36.000 euro (42.800 dolari), în creștere față de 26.200 euro (31.000 dolari)”, potrivit raportului.
China a investit puternic în producția de vehicule electrice începând cu 2009 și a dat stimulente pentru a încuraja cumpărătorii să folosească vehicule cu emisii zero. JATO spune că aceste scheme au avut un succes atât de mare încât, treptat, aceste măsuri urmează să fie eliminate.